Allard

09 mei 2009
Onze Hoogvliegdag was op 9 mei in Den Helder. Toen ik Allard opgaf had ik hem nog niets gezegd, stel dat hij niet uitgenodigd zou worden. Maar Allard werd wel uitgenodigd, en hij mocht nog een vriendje ook meenemen.Helaas wilde dit vriendje niet, want vliegen leek hem erg eng. Dus gingen we er de 9e mei met z’n drieën opgaf.
We wisten niet goed wat we van de dag verwachten moesten, behalve dan, dat Allard zelf zou mogen vliegen en je zelfs ook nog in een helikopter mee kon vliegen, en een vliegsimulator zou er ook staan. Maar er was veel meer te doen als we van te voren hadden gedacht.
Vrachtwagens, politieauto’s, politiemotors, helikopters en vliegtuigen.
Als eerste ging Allard een rondje in een politieauto, wij mochten ook mee ( we dachten dat we moesten wachten tot Allard weer terug zou komen)Dat was al een hele belevenis, Allard mocht ook aan de sirene zitten, en het leuke was, auto’s gingen aan de kant.
Daarna gaven we ons op om te vliegen, we dachten dat Allard dan zelf kon vliegen, maar het bleek dat we met iemand mee mochten in zijn zakenvliegtuig.Het was geweldig, een mooie rondvlucht, ook over “ons”eiland, Texel.
Later wilde Allard in een andere politieauto, We gingen naar het marine terrein waar we mochten schieten in de schietbaan, geweldig natuurlijk voor de mannen, er werden heel wat “patronen “ leeggeschoten.Daarna een rondje over de haven van het marine terrein, er lag nog een onderzeeboot ook. We stapten de politieauto uit om de onderzeeboot goed te bekijken. Aan de wacht werd gevraagd of we er even op mochten staan, dat kan je als gewone burger natuurlijk nooit. De wacht wilde ons wel een rondleiding op de boot zelf geven, nou dat was natuurlijk helemaal geweldig. Wat zijn de ruimtes klein aan boord, en wat een apparatuur. Na de wacht bedankt te hebben gingen we met de politieauto weer terug naar “de Kooy “. Allard had de smaak goed te pakken, en wilde ook wel met een helikopter mee. Dus schreven we ons in, er was waarschijnlijk geen plaats voor ons alle drie, maar ja dat gaf niet, als Allard maar wel mee zou kunnen. Uiteindelijk konden we toch alle drie mee, weer een pracht ervaring.
Allard was niet meer te stuiten, hij wilde nog een rondje op een politie motor en in de vrachtwagen, maar de dag was al ten einde, de chauffeurs gingen eten. Maar nadat ze klaar waren met eten zou Allard alsnog mee mogen, dat is toch geweldig.Maar een andere chauffeur ging blijkbaar iets later eten, zodat Allard mee kon, en de andere chauffeur niet meer hoefde te rijden. De dag was omgevlogen, echt kosten noch moeite zijn gespaard. We zijn voor de Hoogvliegdag een dag eerder terug gekomen van onze week vakantie in Denemarken, maar het was het dubbel en dwars waard. Onze complimenten voor iedereen die aan de dag heeft meegewerkt.

dh04

dh01