Jozua van Ee

09 mei 2009
Op zaterdag 9 mei mochten wij met Jozua mee naar het vliegveld van Den Helder voor een Hoogvliegerdag.

Wij wisten niet zo goed wat ons te wachten stond, maar vanaf de aankomst overtrof het de verwachtingen al.

Wij kwamen tegelijk aan met de trucks en de politie. Wat een lawaai! En wat een blije gezichten. Ruud en Jozua mochten vrijwel meteen de lucht in in een klein vliegtuigje. Heel spannend voor Jozua, maar dankzij de rustige en aardige piloot was hij al snel op z’n gemak en vond hij het geweldig, hij straalde toen hij uit het vliegtuig kwam.

Daarna hebben we wat rondgekeken en tot onze grote verrassing mocht Jozua nog een keer vliegen, hij mocht kiezen uit een oude dubbeldekker en een helicopter.

Na enige sturing van onze kant (want hoe vaak krijg je nou de kans om in een oude dubbeldekker te vliegen…) koos Jozua voor deze laatste. We moesten lang wachten en dat maakte het wel heel spannend, maar uiteindelijk gingen Ruud en Jozua voor de tweede keer de lucht in. En na een tussenlanding op Texel zelfs nog een derde keer. Als dat geen luchtdoop is…  Daarna was het voor Jozua  ‘op’ en was het tijd om naar huis te gaan. Het was een hele ervaring, maar Jozua heeft ontzettend genoten, en hij niet alleen!

Groeten, en bedankt voor alles!

Jozua van Ee,
Ruud van Duin,