Coen van der Heijden

11 april 2010
Hallo,

Ik ben Coen van der Heijden, 9 jaar, en heb sinds 2 jaar Diabetes Mellitus type I.

coen1

Mijn ouders hadden mij opgegeven bij de Stichting Hoogvliegers. Piloot Jaap-Willem Eijkenduijn had mij uitgenodigd voor een vlucht. Op zondag 11 april 2010 was het zover. We gingen op weg naar vliegveld Midden Zeeland in Arnemuiden bij Middelburg in de provincie Zeeland.

Ik vond het best wel spannend want ik had nog nooit gevlogen. Het was een vliegveld met een grasbaan. We gingen vliegen in een mooie Cessna 172. Samen met Jaap-Willem gingen we voor de vlucht het vliegtuig controleren. Ik zat ook voorin in de cockpit en we kregen een koptelefoon met microfoon op. Mijn kleine broertje en papa mochten achterin zitten.

coen2

coen3

Langzaam reden we naar de startbaan, en na de laatste controles was het vol gas! Na enkele seconden kwam het vliegtuig al los van de grond en gingen we snel hoger en hoger. Je kon al meteen ver kijken.

coen4

We zagen de weilanden en dorpen vaak omgeven door het vele water van Zeeland. We vlogen over de Oosterscheldekering, het werkeiland Neeltje Jans en de Zeelandbrug. Tijdens de vlucht mocht ik ook zelf vliegen. Na ongeveer drie kwartier waren we weer terug in de buurt van het vliegveld en maakten we, ondanks de sterke wind, een mooie zachte landing.

coen5

Het was geweldig!

coen6

Vervolgens hebben we ook nog in andere vliegtuigen gekeken en zijn we in een hangar en de verkeerstoren geweest.

coen8

Het is een fijne dag geweest. Ik heb er ´s nachts nog van gedroomd.

Jaap-Willem en Stichting Hoogvliegers heel hartelijk bedankt!

Coen van der Heijden,
Sint-Oedenrode.