Thijs Engel

22 april 2010
Donderdag 22 april was mijn vliegavontuur.

Een week er voor nam piloot Erik de Vries contact met ons op met de vraag of we vanaf Lelystad wilden vliegen.

Natuurlijk! De aswolk  vanuit IJsland was ook geen probleem meer.

Samen met mijn ouders, broer en vriend Jules gingen we naar Lelystad. Mijn broer wilde loopings maken…..Nu nog wel.

In het Aviodrome ontmoetten we Erik de Vries.  Hij legt het een en ander uit over de koers en de snelheid van het vliegtuigje.

Dan naar de Cessna. Die is best klein. Mijn broer en Jules gaan mee vliegen. Jules heeft nog nooit gevlogen, dus best spannend. Mijn ouders willen ook wel, maar we kunnen maar met z’n vieren in het vliegtuigje. Eerst nog een paar foto’s maken voor we de lucht in gaan. Ik mag voorin naast Erik. De mannen van het vliegveld zijn allemaal heel aardig en behulpzaam.

thijs1

Dan naar de startbaan en de lucht in. Dit is toch wel anders dan in een groot vliegtuig.

We vliegen over Loosdrecht naar Utrecht. Het is best lastig om alles te herkennen. We vliegen over mijn school. Het lukt helaas niet om mijn klas te bellen. Ze zouden op het schoolplein gaan staan. Het stadion van FC Utrecht is goed te zien. Ik mocht ook sturen. Dat vond ik super cool.

Terug vliegen we over het Dolfinarium en landen weer in Lelystad. Het was een fantastische tocht. Alleen mijn broer zag groen en grijs toen hij uit het vliegtuigje stapte.

We hebben nog heel gezellig met Erik koffie gedronken. Erik kan heel enthousiast vertellen over het vliegen. We hadden ook kaarten voor het Aviodrome gekregen, dat was ook erg leuk.

Erik de Vries en Stichting Hoogvliegers heel erg bedank voor deze fantastische dag.

Thijs Engel

thijs2