Jeffrey Meezen

13 mei 2010

hallo medewerkers van stichting hoogvliegers

Op zondag 13 mei was het eindelijk zover,we zijn gaan vliegen met stichting hoogvliegers.

Na wat heen en weer gebel kon het eindelijk beginnen.Om half vier waren we present,en vol verwachting.

We werden binnengelaten in het gebouw van de KLM aeroclub.

Omdat we nog even moesten wachten en wat papieren moesten invullen hadden we nog wat tijd voor foto's en we konden het vliegtuig van buiten bekijken.

Het weer was redelijk,veel wolken maar droog en weinig wind.En de piloot:Wouter van Gessel legde alle veiligheidsdingen uit.

Om half vijf gingen we dan de lucht in,nadat we even getankt hadden.

Eerst boven Lelystad en piloot :Wouter v. Gessel zei waar alles was.

We waren er stil van.Ik Jeffrey heb alles op de film gezet,de bataviawerf ,oostvaardersplassen,de nieuwe spoorlijn de hanzelijn.

En daarna naar Almere.Een kleine 10 minuten en we waren al boven Almere buiten.Wat mooi en klein allemaal.En soms herkenbaar en dan weer niet.

Even later zagen we Almere-stad en dat werd herkenbaarder,de zon ging zelfs een beetje schijnen ,dus de dag kon niet meer stuk.

En de mensen waren zo klein,de auto's natuurlijk ook.En ja hoor op een gegeven moment zagen we ons huis,machtig mooi, zo vet was dat.

We zagen zelfs een heel klein mens zwaaien,in het midden van een kruispunt,we wisten alleen niet dat dat papa was.

Even later gingen we nog even de andere kant van ons huis bekijken zodat iedereen het had gezien in het vliegtuig.

Mijn zusje Mandy was nl  ook mee ,die was eveneens enthousiast(zij is een brusje,dus die mag ook wel eens wat leuks).

Daarna was Almere-haven aan de beurt,hele herkenbare punten,voor mijn moeder,die werkt daar in de wijkverpleging.

Zeewolde was daarna aan de beurt,onderweg nog de manege gezien waar we paardrijden,en dan richting Hardewijk.

De stad is niet zo groot ,maar het dolfinarium was goed te zien,evenals de showopstelling voor de zeeleeuwen,ze waren natuurlijk aan het dineren dus we hebben ze niet gezien.

Daarna weer een stukje over niemandsland gevlogen,en toen kwam Lelystad alweer in zicht.Nog een klein rondje over het vliegveld gevlogen,onze auto stond er nog en toen een goed plekje gezocht om de landing in te zetten.Dit ging prima,goed geland en toen was de toer alweer afgelopen,jammer.

Het was vet cool,veel te kort en thuis hebben we de film gekeken,dat kleine zwaaiend mensje hebben we niet op de film gezien.Wel heel veel andere dingen.

Het was een topdag,veel van Flevoland gezien,Wouter van Gessel heel erg bedankt voor de vlucht,we hebben alleen een film,en de foto's zijn bewogen ,deze zagen er niet uit.

Binnen kregen we nog een certificaat uitgereikt en ik een diploma erbij.Mijn zusje en ik hebben de pet en t-shirt verdeeld,evenals de stickers en kaarten die we erbij kregen.

Bedankt Wouter van Gessel voor de goed vlucht, en begeleiding