Rachel van Hoek

03 mei 2010
Hoi lieve mensen

Op 3 mei ik een hoogvliegdag gehad van Stichting Hoogvliegers. We moesten om 1 uur op het militair vliegveld in Eindhoven zijn, waar Ton Knoops (onze piloot) ons op zou wachten. We moesten onszelf legitimeren en daarna reden we met Ton het vliegveld op.

We kregen eerst lekker drinken en papa en mama kregen koffie. We waren met zijn allen gegaan: Papa, mama mijn zussen Daniek en Kelly.

Na even wat gekletst te hebben, gingen we naar de vliegtuigen. Die waren wel erg klein in vergelijking met een gewoon toestel.

Ton ging het toestel nog even helemaal nakijken, zodat we veilig de lucht in konden.

Om 2 uur was het tijd om te vertrekken. Ik mocht voor in naast Ton en mama en Daniek mochten achterin. Papa en Kelly bleven op de luchthaven.

Er was behoorlijk wat turbulentie zeker toen ik mocht sturen, toen gingen we helemaal op en neer. Maar gelukkig hielp Ton mij goed.

We vlogen boven ons huis, dat was vetcool,daarna moesten we weer terugvliegen.

Na ongeveer 3 kwartier waren we weer terug en kreeg ik een vliegbrevet van Ton, ook had ik al een pet en shirt van Stichting Hoogvliegers gekregen.

We hebben nog even wat gekletst en toen was het tijd om weer te gaan.

Het was een geweldige belevenis, zeker omdat ik zelf mocht vliegen.

Ton en alle mensen van Stichting Hoogvliegers bedankt, bedank, bedankt!!!!!!

Groetjes Rachel van Hoek

a2