Michael Stavorinus

05 juni 2010
Op zaterdag 5 juni mochten we (m’n neefje, moeder en ik) mee vliegen met stichting ‘Hoogvliegers’.
Om 14:00 zouden we in Hoogeveen de piloot Egbert Kraal ontmoeten.
Na ons even voorgesteld te hebben ging Egbert het vliegtuig controleren.
Even later mochten we het vliegtuig in.
Nadat Egbert de checklist in het vliegtuig had doorgenomen gingen naar de startbaan.
Voordat we opstegen deed Egbert nog wat testjes met de motor. Om 14:45 gingen we de lucht in.
Eerst naar het meer van Giethoorn, toen Kampen, Zwolle, het hotel de ‘Koperen Hoogte’ aan de Lichtmis en uiteindelijk Hasselt.

Ik mocht ook nog een stukje vliegen! Dat was echt het gaafste van allemaal!

Nadat we boven Hasselt gevlogen hadden gingen we weer terug naar Hoogeveen waar we om ongeveer 15:45 weer lande.

Nadat we uit het vliegtuig gestapt waren mochten we als verassing nog een rondje meerijden in een Limousine!
Echt wel gaaf! Daarna kreeg ik een vliegbrevet van de stichting, een certificaat dat ik m’n luchtdoop gehad heb, een pet en een t-shirt. Kortom het was echt een dag om nooit te vergeten. EEN TOPDAG!!!

Michael Stavorinus

bb03