Rens van Groningen

13 juni 2010
rens4

Een paar weken geleden las ik een artikel in een tijdschrift over de Stichting Hoogvliegers. Rens had die dag toevallig een dagje vrij van school en dus hebben wij samen de website bekeken. Omdat Rens de held van de familie is leek het hem meteen helemaal geweldig om te gaan vliegen. De aanmelding op de site was snel gedaan en toen kon het wachten beginnen. Dezelfde avond had Rens zijn koffertje al ingepakt "want ik ga op reis" zei hij. Al binnen een paar dagen kregen wij bericht van Jacques van Gool die Rens meteen uitnodigde voor een vlucht vanaf vliegveld Seppe. 13 juni zou de grote dag zijn, nu maar hopen dat het mooi weer zou zijn. Zondagochtend ging Rens al vroeg naar buiten kijken of de zon scheen, gelukkig was dat het geval.

Om 11.30 uur werden wij heel vriendelijk ontvangen op de luchthaven Seppe. Omdat Rens met een 4-persoons vliegtuigje op pad zou gaan was vooraf afgesproken dat zijn broer Lucas (6 jaar)  en ik ook mee zouden gaan. Rens kreeg een prachtig t-shirt overhandigd en een pet en het avontuur kon beginnen. Voor vertrek werden alle regels doorgesproken en werd er uitgebreid aan Rens uitgelegd hoe de vlucht zou verlopen. Eenmaal in de lucht boven Roosendaal mocht Rens echt zelf vliegen. Niet alleen spannend voor hem maar ook voor ons, want ja een held van 9 jaar aan het roer gebeurt niet iedere dag. Vanuit Roosendaal heeft Rens koers gezet naar onze woonplaats Tholen. Het was prachtig om uitgebreid over onze woonwijk te vliegen. We hebben uitgebreid foto's gemaakt van alles wat we normaal alleen vanaf de grond zien. Heel leuk was dat onze buren buiten stonden te zwaaien en foto's hebben gemaakt vanaf de grond. Op 1 van de foto's is dan ook Rens zijn kamer te zien met daarboven het vliegtuigje waarin wij zaten. Op de terugweg zijn wij nog over Rens zijn school in Roosendaal gevlogen om nog wat foto's voor de klas te maken. Na een uur kwamen we moe maar super voldaan weer veilig terug op het vliegveld. Rens kreeg een echte pilotendiploma en was reuze trots. Hij heeft de foto's, het diploma, het shirt en de pet inmiddels aan iedereen laten zien en vertelt heel enthousiast.

Al met al een geweldige ervaring. Als "bijzonder" gezin is het heerlijk om even een middagje onbekommerd te genieten. Ook voor Rens zijn broer en zusje was het heerlijk; zij waren immers beretrots op hun grote broer die opeens piloot was geworden. Meestal is het immers Rens die iets niet kan en zij wel en nu kunnen zij ineens tegen hem opkijken en trots op hem zijn. Heerlijk om mee te maken. Wij willen dan ook (nogmaals) Jacques van Gool hartelijk bedanken voor zijn inzet. Het was heel fijn dat hij vooraf een aantal foto's had gemaild zodat Rens precies kon zien wat hem te wachten stond. Ook de Stichting Hoogvliegers willen wij heel hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van zo'n heerlijke middag. Jullie hebben onze zoon en ons gezin een heel groot plezier gedaan.

Hartelijke groeten,

Margot van Groningen