Harjo Geerts

14 december 2008

Harjo de Hoogvlieger

14 december 2008, Harjo Geerts de Hoogvlieger. Samen met piloot Jan Bouwmeester. Erg leuk verslag; de rode tekst gaf aan dat hij zich in de materie had verdiept! Zo leren wij ook nog eens wat ;-)

Verslag Harjo

Hallo, 14 december mocht ik vanaf hoogeveen mee met piloot Jan Bouwmeester van stichting hoogvliegers. ik had er erg zin in want we hadden al eerder afgesproken, maar toen was het slecht weer. vandaag niet. de zon scheen en er was weingig bewolking. ik had Oma en mijn zusje Melisa mee gevraagd. nou Oma was ook best zenuwachtig, want zij had nog nooit eerder gevlogen! We kregen eerst uilleg over het vliegtuig, dit was een PIPER. dat houdt in dat er een betere motor in zit, dan in een sesna.

om in het toestel te komen, moesten we over de vleugel klimmen, en dan naar binnen. we kregen een koptelefoon op. en Jan vertelde hoe ik straks moest vligen, ja, ik mocht zelf vliegen! de motor werd gestart en daar gingen we naar de start baan. papa en mama, opa en zus Sjanina stonden te kijken hoe wij de lucht ingingen. gááf.... daar gingen we.

nou ,zei Jan, stuur zelf maar naar Emmen toe! wat kan je Emmen goed zien liggen. we zijn zelfs over mijn huis gevlogen, wel drie keer! en Oma heeft foto's gemaakt vanuit de lucht. na 50 minuten waren we weer terug in Hoogeveen. Jan heeft zelf zijn toestel maar aan de grond gezet, dat leek mij beter ha ha ..

Ik vond het heel erg mooi en super gaaf! Oma en Melisa ook! bedankt stichting hoogvliegers en Jan Bouwmeester heel erg bedankt!

Piloot Jan Bouwmeester

schrijft ook nog iets in zijn weblog over deze vlucht:

Klik hier voor zijn weblog (en kijk op 14 december)