Fallan Brands

14 december 2008

Fallan de Hoogvlieger

14 december 2008 is een dag die Fallan Brands niet snel zal vergeten. Als een complete verrassing werd deze jonge dame een echte Hoogvlieger dankzij piloot Mark Kipping. Hieronder een leuk verslag van Fallan zelf met een toevoeging van piloot Mark.

Verslag Fallan

Een speciale dag voor mij!

Mijn moeder had een tijdje geleden een verrassing voor mij. Wat de verrassing was mocht ze van haar collega niet zeggen. Maar ze kon haar mond niet houden en zei dus steeds van; een collega van mij heeft een verrassing voor jou. Ik kende de collega van mijn moeder niet eens en vond het dus raar waarom ik nou juist van haar een verrassing zou krijgen.

Op een woensdag 14-12-2008 Was het dat zo ver. Ik moest vroeg me bed uit omdat ik die dag de verrassingsdag zou krijgen. Wat ik daarna dus niet begreep was dat mijn vader en broer ook ineens vrij waren zodat die met mij mee konden. Na een hele lange tijd rijden kwamen we aan bij de collega (Joyce) van mijn moeder.

Toen we daar aankwamen waren we dus nog niet op plaats van bestemming. We reden nog een hele lange route door en tussen allemaal weilanden ergens achteraf. Ik zag ook heel veel paarden overal buiten staan en dacht dus dat ik in de bossen zou gaan paardrijden. Toen we eindelijk aankwamen in Teuge werd het dus voor mij duidelijk dat er niet paardgereden zou worden maar dat ik zou mogen gaan vliegen.

Toen we bij de vliegbasis aankwamen vertelde Joyce mij dat ze vond dat ik deze verrassing wel had verdiend. Ik ben al heel lang ziek en Joyce had veel verhalen van mijn moeder over mij gehoord. Toen ik dus hoorde dat ik mocht gaan vliegen vond ik dat heel spannend. Ik had verder nog nooit gevlogen omdat dat niet mogelijk was met de medicijnen en de operatie die ik heb gehad. We wilden met zijn alle wat gaan drinken en toen kwamen we Mark tegen. Mark is een man die zich had opgeven om met mij te gaan vliegen.

Er is dus een speciale stichting voor kinderen die ongeneeslijk ziek zijn ook een mooie dag van hun leven te bezorgen.

Tijdens het drinken had ik met Mark gepraat en hadden we een route uitgestippeld die we zouden gaan vliegen. Ik mocht zelf mee de route uitzoeken waar we naar toe zouden vliegen. Ik heb toen een hele mooie pet en een shirt gekregen. Natuurlijk heb ik het shirt meteen aangedaan en de pet opgezet.

En toen was het zo ver. We liepen met zijn allen naar buiten en daar stond het vliegtuigje.

Eerst een hoop foto’s gemaakt en daarna nog een hoop uitleg gekregen van Mark. Mijn broer en vader mochten ook mee het vliegtuigje in. En ik mocht samen met Mark voorin gaan zitten. Toen vlogen we de lucht in. Het was echt een super mooi aanzicht om van uit de lucht naar benenden te kijken. Op een gegeven moment vroeg Mark aan mij of ik zelf het vliegtuigje wou proberen te besturen. En natuurlijk wou ik dat wel. Ik vond het wel echt hartstikke spannend omdat ik dus nog had gevlogen en dus ook nooit een vliegtuig heb bestuurd. Ik dacht dat het besturen van dat vliegtuigje ook niet zo moeilijk zou zijn maar uiteindelijk viel dat toch nog wel tegen.

Ik heb bijna de helft van heel de vlucht het vliegtuigje zelf mogen besturen. Ik heb echt genoten van ieder moment. Het uitzicht was echt geweldig en heb veel uitleg gekregen waar we precies hadden gevlogen en hoe het er allemaal uitzag. Na een uur te hebben gevlogen moesten we gaan landen. Na het landen wilden mijn moeder en Joyce natuurlijk weten wat ik van de vlucht vond.

Ik kan bijna niet beschrijven wat ik er van vond omdat ik het allemaal heel onwerkelijk vond. Ik kan alleen maar zeggen dat het uitzicht, het vliegen, het besturen van het vliegtuigje en de spanning die ik had echt geweldig was.

Joyce, Mark en de Stichting Hoogvliegers hebben er voor gezorgd dat ik de dag van me leven heb gehad om nooit te vergeten. Ik wil in het bijzonder bedanken Joyce omdat zij mij heeft opgegeven om te mogen vliegen. Ook in het bijzonder wil ik hartelijk bedanken Mark omdat hij op vrijwillige basis zich beschikbaar heeft gesteld om met mij te gaan vliegen. En natuurlijk wil ik stichting de Hoogvliegers bedanken dat hun ook er voor hebben gezorgd om deze onvergetelijke dag mee te maken.

Zonder al deze mensen was dat niet gelukt. Ik hoop dat stichting de Hoogvliegers nog veel van deze vluchten mogen en kunnen maken voor andere kinderen die ongeneeslijk ziek zijn. Want ik vind dat ook die kinderen het verdienen om een onvergetelijke dag mee te mogen maken. Zo’n ontzettend mooie dag is een dag die je altijd zal bij blijven en die niet meer van je afgenomen kan worden. Echt iedereen nog hartelijk bedankt!

Fallan Brands

Nog een toevoeging van de piloot:

Fallan, ik vond het erg leuk en bijzonder om met jou te mogen vliegen en vind het fijn dat je zo van het vliegen hebt genoten!

Voor mij was het tot op die ochtend spannend of het wel allemaal door kon gaan, want de weersvooruitzichten van één weersite bleven mist aangeven. Maar gelukkig werd het een zonnige dag met een zicht van meer dan 20 km; iets wat zeldzaam is tijdens de korte wintermaanden.

Jullie moesten allemaal van ver komen, dus ook in dat opzicht ben ik blij dat alles zo geslaagd is!

Mark Kipping