Erwin Hemmer

05 juli 2010
Nadat ik Erwin had opgegeven bij de stichting hoogvliegers, kreeg ik al heel snel bericht dat er een Piloot bereid was om met hem te vliegen.
Raymond Kloos nam al heel snel contact met ons op om wat af te spreken.
Na overleg werd het maandag 5 juli om 19.00 uur dat Erwin met hem de lucht in zou gaan. Erwin mocht 1 iemand uit kiezen om mee te vliegen. Dat werd zijn zus Daniëlle.
Die maandag 5 juli waren we al op tijd vertrokken om de files voor te zijn.
We kwamen ruim op tijd bij vliegveld Lelystad aan. We hebben daar rond gelopen en de mee gebrachte broodjes opgegeten.
We zagen al verschillende vliegtuigjes en een helikopter die rond vlogen.
Om ongeveer 19.00 uur kwam Raymond en zijn dochter Tamar aan. We gingen bij de KLM Aeroclub naar binnen en Raymond liet ons alles even zien en daarna mochten ze de deuren van de hangar openen en het vliegtuig naar buiten duwen.
Alles werd even gecontroleerd en daarna gingen ze de koptelefoons halen.
Die werden aangesloten en Erwin, Daniëlle en Tamar gingen op hun plek zitten.
Erwin voorin natuurlijk. Het was best wel een beetje spannend. Ze taxiede naar de baan en even later gingen ze de lucht in. Ze hebben over Walibi en het Dolfinarium gevlogen.
Over Zwolle en zagen in de verte Leeuwarden liggen.
Erwin heeft zelf ook een stukje mogen vliegen en vond dat een geweldige ervaring.
Na ongeveer 40 minuten te hebben gevlogen zagen we ze weer aankomen.
En na een perfecte landing kwamen ze weer aan taxiën. Daarna kreeg Erwin een diploma, een T-shirt en een pet van stichting Hoogvliegers.
We hadden daarna nog even wat gedronken en wat nagepraat.
Het was een geweldige ervaring en bedanken Raymond, Tamar en stichting Hoogvliegers hiervoor!

Erwin en zijn familie

erwin1