Luuk de Wit

11 januari 2009

Luuk de Wit heeft altijd helicopter piloot willen worden en die droom werd op 11 januari 2009 bijna werkelijkheid toen hij als passagier in een helicopter mocht vliegen. Het verslag van die dag leest u verderop op deze pagina maar wat een extra bijzondere verrassing was, is dat Luuk dankzij de medewerking van de Koninklijke Marine nu ook ECHT zelf in een helicopter (simulator) mocht vliegen waarvan een mooi filmpje is gemaakt:

{flvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2009/apr/Luuk.flv{/flvremote}

Uiteraard gaat onze dank uit naar de Koninklijke Marine voor de medewerking in deze!!

Luuk de Heli-Hoogvlieger, 11 januari 2009

Helicopter vliegen is ook een droom van velen en we kregen een verzoek voor Luuk de Wit.

Dankzij sponsoring van Bu-air (Edwin, dank je wel!) en goed overleg met Ryfas Helicopters (ook dank!) konden we deze droom verwezenlijken.

Uit de eigen organisatie waren René Foppes en Michael Schenker (Mifotech) aanwezig om beeldverslag te doen:

Zie hier de mooie foto's >>

En hieronder het filmpje.... scroll daarna even door voor een verslag van Luuk zelf!!

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2009/apr/luuk2.wmv{/wmvremote}

Verslag van Luuk

Zondagmiddag 11 januari was het dan eindelijk zover,mijn wens ging in vervulling. Om 12.30 waren we al aanwezig op vliegveld Hilversum. Veel te vroeg dus,want ik zou pas om 14.00 uur de lucht ingaan, maar goed beter te vroeg dan te laat! We hebben nog even wat gedronken,en om 13.00uur kwamen de mannen van Stichting Hoogvliegers bij ons aan tafel zitten. Ik werd toen toch wel wat nerveus,gelukkig stelde ze mij gerust, en ze wisten zeker dat ik het een geweldige ervaring zou gaan vinden. Om 14.00 uur was het dan eindelijk zover,en konden, mijn zusje en ik ,de helicopter in.

Er werden veel foto`s gemaakt door,Michael en René van Stichting Hoogvliegers. De piloot,een hele aardige man, we weten zijn naam niet meer, heeft ons een heleboel uitgelegd tijdens de vlucht. We konden de schaatsers zien op de bevroren Loosdrechtse Plassen. Het weer was helemaal perfect, strak blauwe lucht, zonnetje, wat wil je nog meer. De piloot heeft een soort rondleiding gegeven van Hilversum, maar dan vanuit de lucht. Hij liet ons zien waar bekende nederlanders wonen, en ook waar de 'gouden kooi' werd opgenomen. En hij vertelde over belangrijke gebouwen, zoals het hoofdkantoor van Nike Europe. Daarna vlogen we een stukje over de A27 en knooppunt Eemnes,

dat zag heel er heel apart uit vanuit de lucht. Toen we weer terug kwamen op het vliegveld Hilversum heeft de piloot nog een paar manoeuvres laten zien wat een helicopter allemaal kan, ook liet hij zien, dat als je laag boven de grond vliegt, dat het veel harder lijkt te gaan ,dan op grote hoogte. Het was echt een super ervaring, een aanrader voor andere!. Zit er nog van na tegenieten.

.