Esther Boelens (zelf)

11 september 2010
Op de grote Hoogvliegersdag in Drachten vloog Esther Boelens als 1000e Hoogvlieger van dit jaar (2010). Zelf hebben we ook verslag gedaan van deze speciale gebeurtenis (klik hier) en onderstaande reaktie van haar moeder mag niet ontbreken.

Marum, 11 september 2010

Beste medewerkers van de Hoogvliegers,

Wat een schrik was het voor Esther dat er opeens een Amerikaanse politieauto met loeiende sirenes voor ons huis stond. Speciaal voor Esther, omdat zij de 1000ste Hoogvlieger van het jaar is! Wat ontzettend leuk. Janet van Hoogvliegers ving Esther geweldig op. Ze kreeg een pet en een T-shirt van Hoogvliegers. Janet gaf haar een veilig gevoel en zo ging ze – onder begeleiding van Chauffeur René -  samen met haar zus Marieke naar het vliegveld in Drachten. Daar werden we ontvangen door Rik. Om de 1000ste Hoogvlieger (Esther dus) te vieren werd er kinderchampagne gedronken en dat viel er goed in. Van alle kanten werd er gefotografeerd waardoor Esther zich extra speciaal voelde. En dat mag ook wel want kinderen die een ernstige ziekte of een handicap hebben, hebben het in hun leven soms al zwaar genoeg waar vele mensen geen weet van hebben.

Op het vliegveld waren niet alleen vliegtuigen te zien maar ook andere voertuigen zoals legerauto’s, ambulances, politieauto’s. Vele kinderen maakten een rondje in één van deze wagens wat voor de meeste een geweldige ervaring was.

Wie zin had om te springen kon los gaan op het springkussen. Er was genoeg eten en drinken en het was nog gratis ook, wat een luxe!

Toen werd het spannend voor Esther want ze ging (samen met papa, Marieke en de piloot Richard) in een vier persoons vliegtuig, waar ze zelf moest gas geven. In de lucht gaf Richard aan dat ze naar links mocht sturen (Richard had zijn handen van de stuurknuppel!) en toen ging ze behoorlijk scheef, wat de bedoeling was. Papa en Marieke werden een beetje misselijk maar Esther vond het geweldig. Ze heeft zelfs boven Marum gevlogen, en heeft ons huis vanuit de lucht gezien. Wat een ervaring, om nooit te vergeten!
Later ging Esther met mama en nog een paar andere mensen in de ANTONOV 2 wat wederom een bijzondere ervaring was.

Je kon ook allerlei artikelen van Hoogvliegers kopen, maar Esther kreeg het gratis. Wat vond Esther – en wij ook – het leuk. Esther laat lang niet altijd haar emoties zien maar wij als ouders weten dat ze het heel leuk heeft gevonden. Wij willen dan ook iedereen bedanken die deze dag mogelijk heeft gemaakt. Er waren veel mensen bij betrokken en wij gunnen alle kinderen en hun gezin zo’n zorgeloze dag toe!

Iedereen hartstikke bedankt!
Ineke Boelens