Gianni Duister

23 oktober 2010
Op 23 oktober is het dan eindelijk zover. Ik wordt hoogvlieger. Ik wordt samen met mijn ouders om 10.00 uur verwacht op Vliegveld Eindhoven en samen met nog een aantal andere kinderen en broertjes en zusjes en ouders gaan we het terrein op waar we worden opgewacht door een aantal vrijwilligers van Stichting Hoogvliegers en de piloten. Er staat voor iedereen een lekker kopje koffie of thee klaar en voor de kinderen is er frisdrank. We maken kennis met de piloten en gaan al snel naar buiten omdat het weer gaat veranderen en we zo snel mogelijk de lucht in willen. Mijn ouders mogen ook mee in het vliegtuigje en dat vindt ik wel prettig want het is toch best spannend allemaal. Ik wil eerst mijn hoofdtelefoon niet op, ik vindt het best een eng ding, maar het vliegtuigje maakt best veel lawaai en dus besluit ik het toch maar te doen. Nou dat viel best mee, het is helemaal niet zo eng. Boven in de lucht hebben we een schitterend uitzicht, we hebben zicht op de Drunense Duinen, daar wonen wij vlak bij, op Boxtel en Vught  en we zien het provinciehuis in Den Bosch. Na een half uurtje gaan we weer terug omdat er nog andere kinderen wachten. We krijgen nog een lekkere lunch en gaan dan weer naar huis. Het is voor mij een geslaagde dag en ik wil iedereen bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt.

Groetjes,

Gianni Duister

red. het verslag van deze dag door Stichting Hoogvliegers staat hier: klik