Bram de Rijk

10 oktober 2010
Hoogvliegen door Bram (diabetes type 1)

bramehle00

Op zondag 10 oktober was het eindelijk zover, Bram ging vliegen! Hij heeft er erg naar uitgekeken (hoge bloedsuikers!) en om in de stemming te komen, bezoeken we eerst Aviodrome. We hebben om half 3 ’s middags afgesproken met onze piloot, René. Opa en oma komen ook kijken. Even voor half 3 zien we het vliegtuig aankomen.

bramehle01

Na kennismaking met de piloot krijgt Bram een echt Hoogvliegers T-shirt en pet. Hij wil het natuurlijk meteen aantrekken! De begeleiding is geweldig, we krijgen overal uitleg van.

bramehle02

Daarna gaan Bram, de piloot, Bram’s vader en broertje naar het vliegtuig.

bramehle03

Bram wil graag weten wat alle metertjes voorstellen en na een uitgebreide uitleg en natuurlijk het goed vastmaken van de gordels zijn ze klaar om de lucht in te gaan. Aan de lach op zijn gezicht kun je goed zien hoe hij het naar zijn zin heeft.

bramehle04

bramehle06

bramehle05

bramehle07

Eerst vliegen ze samen en legt René aan Bram uit waar hij op moet letten. Bram is nog te klein om door het raam voor zich te kijken, dus moet echt op de metertjes vliegen als hij eenmaal zelf mag vliegen.

bramehle12

Maar dan krijgt hij de smaak goed te pakken en vliegt een heel stuk zelf, uiterst geconcentreerd zit hij aan het stuur. René kan rustig achterover leunen!

bramehle13

Het is een prachtige vlucht, ze vliegen eerst richting Almere, dan langs de kust van Flevoland en daarna richting Harderwijk en over Walibi World, het is prachtig weer en alle details in het landschap zijn zichtbaar, dus ook de achtbanen en de dolfijnenshows. Op een bepaald moment vliegen ze boven een stuk landbouwgrond waar mais geoogst wordt. Bram zegt dat het net lijkt alsof de aarde wordt opgegeten. Later vliegt Bram voor de tweede keer een stuk helemaal zelf.

Beneden op de grond wachten de moeder, opa en oma van Bram in spanning op de verhalen van de Hoogvlieger eerste klas. Na ruim 3 kwartier komen ze eindelijk terug.

bramehle08

Nadat ze uitgebreid verteld hebben van de vlucht krijgt Bram een echt Hoogvliegersdiploma, dat door René en Bram ondertekend wordt. Wat een mooi einde van de dag. Namens Bram heel erg bedankt iedereen die ervoor heeft gezorgd dat dit mogelijk werd!

bramehle10

bramehle11

bramehle09

V.l.n.r. Vader, moeder, René, Koen (broertje), Bram, opa en oma.