Thijler van Wijk

11 juli 2010
Een spannende dag!

Enkele maanden geleden heb ik Thijler op gegevens bij Stichting Hoogvliegers voor een vlucht als copiloot in een vliegtuig.
Ongeveer een maand geleden nam de piloot; Patrick Willemse contact met ons op voor een afspraak. En vandaag is het dan zover!
Thijler heeft er echt naar uitgekeken en was best zenuwachtig, maar hij heeft er zin in, in de auto naar Hilversum toe heeft hij veel zitten fladderen en lachen!
Het is voor ons vaak best moeilijk om te weten wat er in Thijler omgaat omdat hij niet kan praten, en het moeilijk vind om zijn gevoelens te uiten.
We moeten de uitdrukking van zijn gezicht aflezen! En dat was vandaag niet zo moeilijk.

Ruim voor 13.00 uur zijn we in Hilversum op het vliegveld.
Zodra Patrick tijd heeft krijgen we uitleg over hoe alles gaat. Thijler krijgt dan gelijk een mooi petje en een T-shirt van stichting Hoogvliegers.
Het is de bedoeling dat als het lukt, hij Thijler ook even zelf laat vliegen, maar dat kan hij pas in de lucht besluiten.

Kevin het broertje van Thijler baalt er best van dat hij niet mee mag in het vliegtuig, maar helaas het is een 2 zitter, dus alleen de piloot en Thijler kunnen er in.

Rond 13.15 uur gaat het vliegtuig de lucht in!
We moeten maar afwachten hoe het daar boven verloopt, wij zitten in de schaduw te puffen want het is vanmiddag behoorlijk warm.

Om 13.40 uur staan ze weer op de grond.
Volgens Patrick heeft Thijler genoten in de lucht!
Hij heeft veel zitten fladderen en lachen, hij heeft even de stuurknuppel vast mogen houden en heeft even zelf gevlogen.

Het was een hele ervaring, en Thijler heeft er onwijs van genoten, de vliegbrevet heeft een speciale plaats gekregen in zijn slaapkamer en het gebaar vliegen is nog vaak gebruikt na die tijd.

Patrick, nogmaals heel hartelijk bedankt voor je geduld en enthousiasme.
Dit was een middag om nooit meer te vergeten.

Groetjes
Paulien van Wijk