Inge van Velzen

18 september 2010
Zaterdag 18 september was een heel bijzondere dag.

DSC04125

Het was eerst even spannend of de dag door zou gaan vanwege het weer.

Maar gelukkig ging het door.

Om 9.45 uur moesten we op vliegveld De Kooy in Den Helder zijn.

Om het vluchtplan door te nemen en alles te controleren. Het was best wel spannend.

We vlogen in een Cessna 172N 4-persoons met piloot Alex van Osch. Een heel aardige meneer.

DSC04097

Marit mijn zusje en mama mochten met ons mee vliegen en ik was de copiloot.

Het was geweldig, vooral het opstijgen vond ik erg leuk. Dan gingen we heel hard rijden en dan zo stijl omhoog de lucht in.

En een bochtje maken was ook erg leuk. Piloot Alex had een mooie route bedacht. Boven de weilanden, huizen, water, het voetbalstadion ook erg leuk en ons eigen huis.

We vlogen tussen de buien door. Dat kan je heel mooi zien in de lucht.

We vlogen 2x een rondje boven ons huis. Alles was heel klein beneden ons, maar we konden het wel allemaal zien.

DSC04154

Op de terugweg vlogen we over de duinen en de zee. Mama en Marit hebben veel foto’s gemaakt. En papa en Rik mijn broertje van dat we op gingen stijgen en het landen.

En na afloop kreeg ik een echt diploma! Een paar dagen kreeg ik nog een grote verassing van Alex.

Ik kreeg een heel mooie poster van Stichting Hoogvliegers met onze vlucht met mezelf als copiloot.

Dit ga ik nooit meer vergeten. De poster is ingelijst en hangt in de kamer zodat iedereen er naar kan kijken.

Stichting Hoogvliegers en piloot Alex, heel erg bedankt voor deze geweldige dag om nooit te vergeten.

Groetjes van Inge