LG hockey team

19 maart 2011
Beste Stichting Hoogvliegers,

Het LG hockey team van de Mixed Hockey Club Drunen doet mee aan de Hoogvliegersdag

Op zaterdag 19 maart is het dan zover…., want dat blijft een verrassing totdat de blauwe bus (in de kleuren van de KLM) van Stichting Hoogvliegers arriveert in Drunen. We gaan vandaag naar de Hoogvliegersdag op Eindhoven Airport. Het is prachtig vliegweer, een zonnetje en helder zicht. We zijn niet de enige vliegers vandaag, maar liefst 102 vluchten zijn geboekt en met 20 vliegtuigen en piloten en met begeleiding van heel veel vrijwilligers worden de Hoogvliegers 1 voor 1 rondgevlogen.

De 9 leden van het LG hockey team zijn vandaag allemaal voor 1 dag Hoogvlieger. Als Hoogvlieger mag je een vlucht maken in een echt motorvliegtuig onder leiding van een piloot, maar het is ook de bedoeling dat jezelf vliegt en het Hoogvliegersbrevet haalt.

Alle leden van de LG team hebben samen met een ouder en een broertje of zusje gevlogen van Eindhoven via Den Bosch, Vught, de Drunense Duinen, Tilburg, de Beekse Bergen naar Eindhoven. Het was een geweldige ervaring, dat was wel van de stralende gezichtjes af te lezen.

In de hangar van de luchthaven was van alles te beleven: een demonstratie van speurhonden van de douane van Schiphol, de politie en marechaussee en een vluchtsimulator. Buiten gaf de luchthavenbrandweer een demonstratie en mocht je meerijden in een echte vrachtwagen.

We hebben genoten!

Stichting Hoogvliegers, bedankt dat we deze bijzondere dag mochten beleven!

dec0mrt11243