Sjoerd Jansen

23 maart 2011
Op Woensdag 23 maart was het zover: ik mocht mee op uitnodiging van Stichting Hoogvliegers voor een Rondvlucht in een vliegtuig van piloot Rudy Jacobse.

DSC00338

Het was de perfecte dag om te gaan vliegen:  De hele dag heeft het zonnetje geschenen en was er geen wolkje te zien in de lucht, dus een heerlijk vliegweertje. Eerst reden we naar Arnemuiden, daar maakten we kennis met Rudy Jacobse onze vlieger. Even later reden we naar het vliegveld Middenzeeland, in zijn mooie cabrio.

mini-DSC00318

Daar zagen we het vliegtuig waar ik dan straks de lucht mee in zou gaan.

mini-DSC00324

Na wat  foto’s maken door mijn ouders, mochten we eindelijk de lucht in.

mini-DSC04406

mini-DSC00326

Eerst natuurlijk alles controleren of er geen mankementen aan het vliegtuig waren. Alles was in orde.

mini-DSC00328

mini-DSC00332

mini-DSC00334

Toen we in de lucht zaten keek ik mijn ogen uit.

mini-DSC04419

Het uitzicht was echt heel mooi, alles beneden, wat anders zo groot is, was nu opeens een klein speelgoedje geworden.

mini-DSC04418

Toen na een paar minuutjes mocht ik zelf naar mijn eigen dorp (Oostdijk) vliegen.

mini-DSC04411

Natuurlijk zat ik vol spanning maar na een poosje vliegen had ik het een beetje onder de knie.

mini-DSC04408

Toen we van huis naar Arnemuiden, en daarna naar Middenzeeland reden, deden we daar ongeveer een half uurtje over maar, toen we in het vliegtuig zaten en we naar mijn huis vlogen, deden we daar maar iets van 7 minuten over! Toen we over ons dorp vlogen kon ik het nauwelijks herkennen want, bijvoorbeeld een dijk is niet meer goed te herkennen. Na ons bezoekje aan Oostdijk, zijn we naar Terneuzen gevlogen, en daarna zijn we weer naar het vliegveld gevlogen.

mini-DSC04414

mini-DSC04413

Het was echt een geweldig dagje met een heerlijk vliegweertje.

Stichting Hoogvliegers heel erg bedankt voor deze dag!

Sjoerd Jansen uit Oostdijk