Bart Hoogveld

07 november 2010

Hallo mijn naam is Bart Hoogveld.

We kregen van de stichting hoogvliegers een mailtje dat mijn aanmelding goed binnengekomen was en dat een piloot contact met ons zou gaan opnemen.
Nou dit gebeurde al heel snel.
Piloot Nathalia mailde om een afspraak te maken om te gaan vliegen.
Helaas gingen gemaakte afspraken een paar keer niet door omdat het weer te slecht was.
Maar op een mooie zondag in November was het eindelijk zover.
We zijn met ons hele gezin, mijn vader moeder en 2 broertjes naar vliegveld teuge gegaan waar Nathalia om 13.00 ons op zou wachten.
Het was prachtig helder weer en omdat we eventjes op Nathalia moesten wachten, keken we onze ogen uit naar vliegtuigjes en parachutisten.
Ik begon het allemaal wel heel erg spannend te vinden en twijfelde of ik nog wel zou durven. Het opstijgen ging zo heel hard!
Maar toen ik Nathalia zag had ik gelijk het vertrouwen terug wat een lieve vrouw. Ze had ook haar zoon meegenomen.
We gingen meteen kijken naar het geweldige vliegtuig.
Nathalie vroeg wie er allemaal mee gingen vliegen behalve ik dan natuurlijk.
Mama wilde eerst niet gaan want die vond het heel eng en heeft enorme hoogtevrees, maar Nathalia zei dat mama het wel ontzettend leuk zou vinden dus wat ze zo om.
Ook mijn broertje Sander mocht mee maar hij en mama moesten achterin zitten en ik als een echte copiloot voorin.
Van te voren had ik van Nathalia al een hele leuke pet gekregen van stichting hoogvliegers en ook nog een cool shirt.
Eerst gingen we nog tanken en daarna naar de startbaan.
Het opstijgen was geweldig en het vliegen nog veel leuker. Wat een mooi uitzicht.
We zouden van Teuge naar ons huis vliegen in Elst (gelderland) en dat hebben we ook gedaan. Het was moeilijk om ons huis te vinden maar het is uiteindelijk toch gelukt.
De boomgaarden het huis en de trampoline leken wel van lego te zijn gemaakt zo klein.
Toen we terug naar het vliegveld gingen mocht ik zelf ook nog even vliegen, wie kan mij dat nu na vertellen zelf gevlogen in een echt vliegtuig.
Toen gingen we landen dit was wel weer een beetje eng maar Nathalia is zo'n goede piloot dat we heel voorzichtig landde.
Wat hebben we veel gezien en genoten van deze geweldige dag een dag om nooit meer te vergeten.
Dankzij Nathalia de liefste en beste piloot van de wereld en natuurlijk ook dankzij stichting Hoogvliegers.
Ik kreeg van Nathalia ook nog een copiloot diploma.
De volgende dag heb ik het hele avontuur op school verteld, ze waren wel een beetjes jaloers op wat ik allemaal had meegemaakt maar ze waren ook blij voor mij!.
Nogmaals allemaal heel erg bedankt.