Anno van der Zanden

09 januari 2011
Rondvlucht Rotterdam – Texel, 9 januari 2011

Het was voor ons - Anno, zijn broer Milo en zijn vader Frank - een grote verrassing toen op een frisse, zonnige zondagochtend de telefoon ging. Het bleek Cees Kamminga van Stichting Hoogvliegers te zijn met een uitnodiging voor een rondvlucht! Dat had de moeder van Anno dus geregeld. Zo snel zijn we nog nooit opgestaan en vertrokken. Dit om tijdig op Rotterdam Airport te kunnen zijn.

Samen met enkele andere passagiers werden we verwelkomd door Cees. Op deze fraaie dag wilde hij graag met ons naar Texel vliegen. Na inspectie van het toestel en de vakkundige uitleg aan de kandidaat-piloten mocht Anno op de heenvlucht achter het stuur om te naar de startbaan te taxiën en het toestel in de lucht mee te besturen. Geholpen door de rustige instructies van Cees lukte dit prima.

In een vrijwel wolkenloze hemel was er een magnifiek zicht op het land en water onder ons. Op de heenvlucht volgden we westoever van het IJsselmeer, waarin nog ijsschotsen dreven. Bij het naderen van Texel werden we door Cees gewezen op de grasbaan, waarop we zouden gaan landen.

Na een lunch op het eiland was het de beurt aan Ruben om ons mee terug te vliegen. Ditmaal volgden we de Noordzeekust terug naar Rotterdam Airport.

Wij danken Cees en de mensen van Stichting Hoogvliegers voor het vervullen van deze jongensdroom!

Anno, samen met Milo en Frank.