Lotte van Eijck

16 april 2011
Beste vrijwilligers van Stichting Hoogvliegers

PFOT3

Op zaterdag 16 april was het zo ver voor Lotte.  We zouden gaan vliegen met Lotte 7 jaar, zusje Juliet 1 jaar en papa en mama.

We hadden om twee uur een afspraak met piloot Robert op Rotterdam Airport en Lotte was wel een beetje zenuwachtig.

Omdat we te vroeg waren zijn we eerst nog even op het panoramadak gaan kijken naar de vliegtuigen. Lotte wilde meteen weten met welk vliegtuig we gingen vliegen.

We legde uit dat we in ieder geval niet met het grote vliegtuig gingen en dat ze voor de rest af moest wachten.

Toen we naar beneden liepen moesten we nog even wachten op de piloot. We waren iets te vroeg. Lotte vond het erg moeilijk om te wachten en bleef maar vragen stellen. Ineens was de ploot er, we kregen een korte uitleg over de gang van zaken en vertrokken naar de auto waarmee we naar het vliegtuig zouden rijden.

Lotte gaf de piloot direct een hand en samen liepen ze naar de auto. Het klikte prima.

PFOT1

Toen we bij het vliegtuig aankwamen vond Lotte het een beetje gek dat ze via de vleugel het vliegtuig in moest.

PFOT2

Lotte mocht voorin naast de piloot. Papa zat achter Lotte en mama en Juliet zaten samen achterin.

We kregen allemaal een koptelefoon op zodat we elkaar konden horen. Er werden duidelijke afspraken gemaakt dat er tijdens de start en landing niet met de piloot gepraat mocht worden. Lotte knoopte dit goed in haar oren.

PFOT4

We moesten even wachten voordat we mochten starten omdat er nog een aantal vliegtuigen voor ons stonden.

PFOT5

Toen mochten we uiteindelijk de lucht in. Lotte vond het fantastisch en keek haar ogen uit.

PFOT6

Juliet vond het erg spannend en moest een beetje huilen.

We zijn over Delft, richting kust gevlogen.daarna via de waterweg richting Rotterdam. We konden goed Maassluis zien waar we wonen. Het huis van opa en oma zagen we ook. Later boven Rotterdam kwamen we langs het  Sophia kinderziekenhuis ziekenhuis waar  helaas te vaak komen. Ook vlogen we langs de Kuip waar het neefje van Lotte voetbald.

Als met al een bijzondere vlucht.
De landing verliep vlekkenloos. Lotte was erg blij met haar mooie t-shirt en pet. Ze heeft het de dag erna naar school aan gedaan.

PFOT7

We willen de stichting en alle vrijwilligers danken voor de speciale dag. Een extra dank voor de piloot Robert die ons een mooie vlucht gaf en ons weer veilig aan de grond heeft gebracht.

Veel liefs,
Familie van Eijck