Piloten Hans en Jos

10 mei 2011
Hoogvliegers Iris en Bram Vermeulen, dinsdag 10 mei 2011.

Het zag er, na al die dagen prachtig weer, vanmorgen niet al te best uit. Donker en veel regen. De moeder van Iris en Bram belde al op om te vragen of het vliegen wel door kon gaan maar we verwachtten dat het om 11.00 uur wel op zou klaren en dat gebeurde gelukkig ook. Iris zou als eerste gaan vliegen en ze had er zin in, hoewel ze het wel héél spannend vond!

Behalve een kort gilletje bij take off straalde ze daarna alleen maar enthousiasme uit. Ze mocht van mij al heel snel zelf sturen en dat deed ze uitstekend en eenmaal zelf achter de knuppel was alle spanning direct verdwenen! Ook na een bocht het toestel weer recht leggen deed ze geweldig, kortom, een echte HoogVlieger.

Na een stukje Zeeland vloog Iris ons weer terug richting Seppe en bij Oudenbosch heb ik het toch maar even overgenomen. De landing vond Iris wel weer even spannend, maar dat was natuurlijk omdat ze zelf niet vloog. Eenmaal op de grond vertelde ze honderd uit over haar vlucht en dat het niet eng of gevaarlijk was.

Hans Bunt

Klik hier voor het verslag van Iris.

Toen was Bram aan de beurt. Nog op de grond vroeg hij al of hij mocht sturen maar we waren nog niet in de lucht en hij kon niet bij de pedalen. Tijdens de take-off wilde hij het stuur ook al weer overnemen maar we hebben toch maar even gewacht tot we op 1500 voet zaten. We zijn toen richting de Biesbosch gegaan en daar mocht Bram sturen: Een bochtje naar links, een bochtje naar rechts en toen rechtuit. Bram vond het allemaal geweldig. We zijn over wat eilandjes gevlogen en daarna via Oudenbosch met zijn mooie kerk terug naar Seppe. Bram vroeg wel of we niet te hard zouden vliegen, dat hebben we dan ook maar niet gedaan.

De landing vond Bram ook leuk en toen het toestel eenmaal op zijn plaats stond was ie niet meer te houden; hij had geweldig veel plezier gehad!

Het was weer een echte Hoogvliegers dag, ik heb er zelf ook van genoten.

Jos Jacobs

Klik hier voor het verslag van Bram.

hansjos1005111

hansjos1005112