Sebastiaan

09 april 2011
hvlogosmallnewsletter

Op 9 april om 15.30 uur mocht ik vanaf vliegveld Hilversum een vlucht maken met een piloot van de stichting Hoogvliegers, Mariëlle Lugert. Ik vond het erg leuk, hier volgt mijn verslag:

Op de heenweg waren we, mijn moeder, tante en ik vol goede moed, maar toen we aankwamen zakte die een beetje in onze schoenen. We wisten dat er wel eens iets ergs was gebeurd met een motorvliegtuigje. Daarom liepen we  eerst naar het restaurant om te vragen waar we werden verwacht. De barvrouw wist dat gelukkig niet, dus konden we rustig op zoek gaan naar de piloot, genieten van het vliegverkeer vanaf de grond. Bij gebouw drie kwam een mevrouw ons tegemoet, ze ontving ons hartelijk, het was Mariëlle. Ze nam onze angst meteen weg want in alle jaren dat ze had gevlogen was er nog nooit een ongeluk gebeurd.
Daarom liepen we ontspannen richting een mooi blauw/wit gekleurd vliegtuig, geplaatst naast andere mooie vliegtuigjes. Mariëlle legde ons de regels uit, gaf ieder een koptelefoon, sprak even met de meneer in de verkeerstoren en toen was het moment aangebroken: wij hobbelden over het gras richting landingsbaan om daarna richting het luchtruim in te vliegen. Tijdens de reis zagen we allemaal mooie dingen, het eiland Pampus, Amsterdam Arena, vestingstadje Naarden en omdat we in Utrecht wonen, lekker dichtbij Hilversum, vlogen we zelfs boven ons eigen huis zodat we een mooie foto konden maken! Na deze interessante, leuke trip moesten wij helaas alweer landen. Gelukkig mochten we in de verkeerstoren nog nagenieten van ons avontuur. Daarna hebben we op de terugweg – in de auto – alvast de foto’s in de digitale camera bewonderd.

Een leuk avontuur om nooit te vergeten. Hartelijk dank!
Sebastiaan