Melvyn van de Wijngaard

27 april 2011
MelvynvandeWijngaard1

Hallo!

27 april 2011 was het dan zover, ik mocht eindelijk vliegen! Ik had me er al weken op verheugd en mocht gelukkig van de schooldirecteur een vrije dag voor deze speciale dag!

Om half 10 hadden we (mijn papa en ik) afgesproken bij het vliegveld in Lelystad met onze piloot meneer Russ. Mijn mama en broertjes en zusje waren ook gezellig meegekomen. Eerst kreeg ik een t-shirt van de stichting hoogvliegers en liet de piloot ons de computers zien waarop je kon zien hoever zicht we hadden en of het weer goed was. Toen gingen we naar de hangar en gingen we het vliegtuig checken, eerst legde de piloot uit waardoor een vliegtuig kan vliegen. Daarna pakte hij de headsets voor ons, zodat we met elkaar konden praten door de herrie heen. Toen gingen we de olie en kerosine nakijken daarna duwde we het vliegtuig uit de hangar en stapte we in en reden we naar de plek waar we gingen opstijgen.

Toen we de lucht in gingen kreeg ik kriebels in mijn buik maar daarna vond ik het erg leuk!

MelvynvandeWijngaard2

We vlogen twee rondjes over mijn woonplaats (Enkhuizen) en ik zag mijn school, ons huis en mijn opa en oma's huis! Mijn oma heeft me ook gezien toen we overvlogen. Op de terugweg naar Lelystad mocht ik zelf het vliegtuig besturen, ik ging heel even te hoog en daarna omlaag en mijn vader vond dat wel een beetje eng en ik eigenlijk ook wel, dus ik was blij toen ik weer werd overgenomen door de piloot! Toen we terug waren kreeg ik een luchtdoopcertificaat en gingen we even met z'n allen wat drinken in het restaurant.

Ik vond het echt een enorm leuke dag!! Mijn broertje (met PDD-NOS) durfde eerst niet te vliegen maar na deze dag wil hij ook graag eens mee met de stichting hoogvliegers! Mama gaat hem ook inschrijven over een poosje dan kan ik kijken hoe hij opstijgt en land :D!

Hardstikke bedankt voor deze onvergetelijke dag!

Groetjes Melvyn van de Wijngaard, Enkhuizen (10 jaar, bijna 11 ;))

MelvynvandeWijngaard3

Namens de stichting alvast gefeliciteerd met je verjaardag Melvyn!