Rick en Susan Herstel

16 juni 2011
RickenSusan0

Hallo,

Wij zijn Rick (13) en Susan (9), broer en zus. Wij mochten op dinsdag 16 juni jl. samen mee met Stichting Hoogvliegers. Wij mochten met piloot Michiel Breukelman mee voor een rondvlucht vanaf het vliegveld Hoogeveen. Het is maar goed dat onze moeder deze grote verassing bewaard heeft tot de dag voordat we gingen vliegen, want, wauw, wat was het spannend!
Toen wij dinsdag in de hangar aan kwamen, waar het vliegtuigje klaar stond, vielen onze monden al meteen open van verbazing. Wat een grote garage!
Michiel kwam al meteen naar ons toegelopen om kennis met ons te maken. Cool, Michiel is nog maar 22 jaar en mag in grote Boeings vliegen van de KLM!
Hij vroeg ons eerst wat we vanuit de lucht allemaal wilden zien. Samen stelden we een rondvlucht samen van een half uur: eerst boven ons huis vliegen, daarna naar het Ponypark Slagharen, vervolgens naar de zorgboerderij in Mantinge en daarna weer terug naar Hoogeveen. Op zijn handige i-pad kon Michael precies zien, naar welke oriëntatiepunten hij tijdens de vlucht moest uitzien.
Daarna heeft Michiel ons het vliegtuigje laten zien waarmee wij zouden vliegen. Zo dichtbij hadden we nog nooit bij een vliegtuigje gestaan!

RickenSusan1

Samen hebben we het vliegtuigje uit de hangar getrokken en Michiel vertelde ons wat de belangrijkste knopjes betekenden.

RickenSusan2

Het werd steeds spannender en het begon al flink te kriebelen in onze buiken.
Toen mochten we allemaal instappen. Rick mocht naast Michiel zitten en Susan achterin. Er was nog 1 plaatsje over dus onze vader kon ook mee.
Onze moeder wilde liever beneden blijven, omdat ze snel misselijk wordt. Natuurlijk moest ze ook foto’s maken en filmen, want wie geloofden ons anders als we dit allemaal zouden vertellen!
We gingen eerst nog even tanken en daarna de lucht in. Rick mocht ook vliegen. Wat was dat geweldig! En het was mooi weer, dus we konden alles goed zien vanuit de lucht. Nu weten wij ook waarom het knooppunt Hoogeveen “Het Klaverblad” wordt genoemd.

RickenSusan3

Na de vlucht mochten we nog kijken in de verkeerstoren en hebben we nog helikopters zien landen en zien opstijgen.
Daarna moesten we alweer afscheid nemen van Michiel. Het was een fantastische dag.
Van mijn vader en mijn moeder mochten we nog ijs eten op het terras. Dit hadden we nodig om weer in het echte leven te landen.
Stichting Hoogvliegers: ontzettend bedankt voor de mooiste dag van ons leven! En Rick, die weet het nu zeker: hij wil piloot worden!

RickenSusan4