Sendi Wessel

02 juli 2011
Vrijdag 2 juli 2011.

Op vrijdagmiddag kwam mijn moeder met een verrassing en werd ik met de auto naar het vliegveld in Hoogeveen gebracht. Daar stond een hele aardige meneer Egbert Kraal op mij te wachten die de piloot van een vliegtuig was waarmee ik een rondvlucht zou mogen maken.

Mijn oma en mama waren er ook bij. Nadat we eerst een kopje koffie samen hebben gedronken kreeg ik een pet en T-Shirt  en toen gingen we om 3 uur de lucht in.

We moesten even wachten voor we konden opstijgen omdat voor ons nog een vliegtuig met parachutisten op de startbaan stonden die ook de lucht in wilden.

Het weer was ondanks dat het bewolkt en regenachtig was toch heel goed omdat we een heel goed zicht hadden. Toen we in de lucht waren zijn we eerst over de school van mijn Papa gevlogen, die werkt op het Drenthe College en dat was vlak in de buurt  maar we moesten erom heen omdat er precies bij de school een regenbui was en we tussen de buien door moesten vliegen. Daarna zijn we richting Klazienaveen gevlogen waar we over ons huis zijn gekomen. Maar net op dat moment was de batterij van de videocamera leeg en helaas stond ons huis er niet op.

Toen we terug gingen toen ging Egbert iets stijgen om over een wolk heen te vliegen maar dat vond ik heel eng en dat heeft hij dus niet gedaan.

Het was een hele aardige man want hij vroeg ook iedere keer of ik het leuk vond en het niet eng vond maar hij kon heel goed vliegen. Op de terugreis heeft mama ook nog even het stuur vastgehouden en mocht ze even vliegen. We hebben wel een uur gevlogen.

En toen we terug waren hebben we nog samen gezellig een glas cola gedronken en kreeg ik nog een certificaat.

Al met al was het een bijzondere belevenis en wil hierbij iedereen en in het speciaal men. Egbert Kraal bedanken voor deze bijzondere middag. Een middag om nooit te vergeten!

Groetjes en bedankt.

Sendi Wessel