Charo Postma

31 juli 2011
Charo Postma (6 jaar) mag vandaag vliegen.

Charo0

Zondag 31 juli de grote dag voor onze dochter Charo! Zij mocht vandaag in een echt vliegtuig vliegen! Wij moesten om 15:00 uur op het vliegveld in Eelde zijn.
Toen wij daar met de auto aankwamen liep de piloot Remko Bekkema ons al tegemoet.
Binnen kreeg Charo een heel mooi T-shirt en een pet. Nu was het helemaal echt! Met pet op en T-shirt aan gingen wij naar het vliegtuigje toe.

Charo1

Wij (papa en mama van Charo) mochten ook mee vliegen. Charo voorin en papa en mama achterin.

Charo3

Charo had eerst nog wel wat praatjes maar eenmaal in het vliegtuig was ze ontzettend rustig. Zij keek verwonderd om haar heen en wij hebben haar niet veel gehoord. Met grote ogen keek ze naar de piloot hoe hij met al die knopjes e.d. in de weer was. En het stuur had ook een enorme aantrekkingskracht!!

Charo2

Voordat wij de lucht in konden moesten wij even wachten op een ander vliegtuig. Tja, wachten kan lang duren. Toen het vliegtuig weer in beweging kwam had Charo nog geen idee dat zij de lucht in ging! Voor haar leek het net een auto. Wat een ervaring toen zij van de grond ging, ze was er helemaal stil van!

Charo4

Het was prachtig, een geweldige ervaring om met onze dochter te mogen delen. Ik zag aan haar gezichtje dat ze zo aan het genieten was. Wij hebben heel veel foto’s gemaakt en een ook een filmpje zodat Charo de vlucht thuis meerdere malen opnieuw kan beleven.
Na het vliegen kreeg Charo een echt vliegerscertificaat die zij moest ondertekenen.

Charo10

Charo11

Vanaf het moment dat Charo het vliegtuigje uitstapt, blijft ze maar zeggen: “Leuk hè!”. En thuis komen de verhalen los. Ze heeft het dan over vliegen en hoog in de lucht. Wij vinden het geweldig dat Remko Bekkema met Charo heeft gevlogen. Charo voelde zich op haar gemak bij Remco.

Charo8

Zij durfde toch maar even bij hem in het vliegtuig te stappen, zo stoer!

Deze dag zullen wij nooit meer vergeten. Wij willen Stichting Hoogvliegers en de piloot Remko Bekkema dan ook ontzettend bedanken voor deze mooie middag.

Charo Postma en haar ouders.

Charo5

Charo6