Kayleigh Bouwmeester

20 augustus 2011
Zaterdag 20 augustus was het mijn beurt om met Stichting Hoogvliegers mee te gaan.

200811kay1

Mama had mij van te voren niks gezegd, had mij (en mijn broer) al voor onze vakantie met een smoes een ID kaart laten maken.

Ook heeft ze al die tijd contact gehad met onze piloot Ronald de Groot, want als het slecht weer zou zijn gingen we natuurlijk niet.

We moesten om 12.45 uur op het vliegveld zijn en hebben eerst even een broodje gegeten. Ik kreeg van de piloot een mooi t-shirt en een pet. Heel cool!

200811kay4

Voor mijn broer Justin was het ook een grote verrassing, want die mocht ook mee de lucht in.

De piloot ging alles wel 3 keer controleren en ik mocht mee helpen. Ik kreeg de kaart van Rotterdam en checklist. Wat helemaal spannend was dat ik zelf mocht sturen!!

200811kay5

Hij vertelde ook dat als hij contact met de toren had ik mijn mond moest houden, dit vond ik het moeilijkst van allemaal.

Mijn broer en ik hadden nog nooit gevlogen, dit was extra spannend. We maakten een vlucht over Rotterdam, Gouda, Dordrecht en weer naar Rotterdam. We zagen het Feyenoord stadion,

200811kay7

heel veel zwembaden, boten en nog meer voetbalvelden.

Het was super. Mijn moeder had het iets minder goed, die vond het net een kermisattractie en was erg misselijk. Ze zei dan ook dan een rijbewijs er voor mij nog lang niet in zou zitten. Mijn broer en ik gilde het uit van plezier.

200811kay2

Na ongeveer een half uur waren we weer geland en kreeg ik een echt vliegbrevet!! Super stoer!

200811kay10

We hebben samen met de piloot nog wat gedronken en van ons kreeg hij nog wat lekkers als dank voor alles.

Mijn mama, mijn broer en ik zelf naturlijk willen de Stichting Hoogvliegers bedanken voor deze mooie tocht en we hopen dat er nog veel meer kindjes deze kan kunnen krijgen!

Groetjes,

Kayleigh Bouwmeester