Aidan van der Goot

20 augustus 2011
Zaterdag 20 Augustus 2011 was het zo ver: Aidan is door Stichting Hoogvliegers uitgenodigd voor een vlucht over Groningen!

200811goot09

Op Eelde Airport wachten piloot Tjerk en Ko Piloot Aidan en zijn ouders al op bij het blauwe vliegtuig. Piloot Tjerk blijkt aan alle te hebben gedacht en Aidan zit prachtig op de stoelverhoger voorin 'zijn' vliegtuig.

200811goot01

200811goot02

Papa en mama zijn de trotse passagiers.

200811goot03

200811goot04

Aidan heeft het hoogste woord, tot dat we de lucht in gaan.

200811goot05

Apetrots en vol interesse kijkt hij naar alles beneden en de knoppen en meters voor hem. Headset op en met zijn mooie Hoogvliegers shirt aan en pet op. Maar hij geeft totaal geen kick, zodat zijn passagiers zich beginnen af te vragen of hij ons wel kan horen en wel wat kan zien. Dat blijkt gelukkig het geval. Zodra we weer zijn geland, kletst hij were honderduit en vertelt hij over alles wat hij heeft gezien: de trein, de bomen, de Martinitoren, de Aakerk, het ziekenhuis... Papa en mama zagen zelfs de grote letter A die opa op het dak had gemaakt!

Weer terug bij de vliegclub krijgt Aidan van piloot Tjerk zijn vliegbrevet.

200811goot06

200811goot07

200811goot08

Bovendien staat er nog meer op het programma: de brandweer en een kijkje in de luchtverkeerstoren! Van de brandweerman mag Aidan de sirenes en zwaailichten van de rode brandweerauto aan doen. Met een big smile zit onze kleine meneer achter het stuur!

200811goot09

Daarna neemt de brandweerman Aidan, zijn ouders, opa en tante mee in de grote gele brandweerauto. We scheuren een rondje over de baan, sirenes en zwaailichten aan, "oooh, wat gaan we hard!" schreeuwt Aidan.

200811goot11

Maar het allermooiste is natuurlijk het bedienen van de waterspuit. Schaterend spuit Aidan alles nat!

200811goot12

200811goot13

200811goot14

200811goot15

200811goot16

De brandweerauto zet Aidan en zijn gezelschap af bij de toren van de luchtverkeersleiding. Vanuit de toren heb je een mooi uitzicht over het vliegveld en ziet Aidan de grote 737 Boeing van Transavia aan komen vliegen.

200811goot17

200811goot18

200811goot19

200811goot20

Hij leidt hem samen met de luchtverkeersleiding naar de landings aan en dan zit deze onvergetelijke dag erop. Wat was het geweldig, Aidan heeft genoten en zijn papa en mama misschien nog wel meer!

Hoogvliegers bedankt!

Beste Mieke, Wiendeld en Tjerk - en natuurlijk ook de brandweer en verkeersleiding. Het was een geweldige dag, onwijs bedankt! Ik heb een foto bijgevoegd van een uitgetelde Aidan, slapend op de bank, uitgeput van alle indrukken.
Nogmaals, mochten jullie eens in de buurt van Tanzania komen, dan nemen Aidan en papa Rikus jullie graag mee voor een vluchtje!

Aidan, Rikus, Anoek en Carice van der Goot