Jens, Sam en Marc van Steenbergen

10 augustus 2011
JensSamMarc0

Verslagje vlucht met stichting Hoogvliegers, op 10 augustus 2011.

Wij gingen ’s middags naar Rotterdam. We waren uitgenodigd door meneer van Es.
Toen we daar aankwamen moesten we even wachten, want de piloot was aan het tanken. Na even gewacht te hebben, kwam er een vliegtuigje aan gereden. En ja hoor…, dat was ons vliegtuig. Meneer van Es kwam zich voorstellen en als eerste gingen Jens en Sam, samen met papa mee vliegen. Voor Jens was het heel spannend, want hij heeft één keer gevlogen toen hij nog heel klein was en wist dit niet meer.
Samen met Sam ging hij achterin zitten en papa mocht voorin zitten. We moesten een heel eind rijden met het vliegtuig, omdat we vanaf de andere kant omhoog gingen. Het opstijgen was een beetje eng, maar daarna was het heel erg leuk. Meneer van Es vertelde ook waar we overheen vlogen en wees van alles aan. Dit vonden vooral de grotere erg leuk!
Nadat we over Den Haag en Scheveningen hadden gevlogen kwamen we na 3 kwartier weer terug en toen mochten Roy en Marc met mama. Voor Marc was het ook super spannend want hij had nog nooit gevlogen. Met een wit snoetje kroop hij samen met mama achterin en Roy ging voorin zitten. Ook deze keer moesten we een eind rijden. En ja hoor, hij ging de lucht in. Dit vond Marc wel eng, maar eenmaal wat hoger vond hij het fantastisch.
We vlogen richting de zee en langs de Euromast weer terug. Het vliegtuig schudde af en toe wel flink, want er stond een harde wind. Na 3 kwartier landen wij ook weer en zagen toen ook nog grote vliegtuigen, die daar landen.
De jongens kregen van meneer van Es ook nog een pet en shirt.
Met glunderende gezichten stapten ze moe, maar een super ervaring rijker weer in de auto.
Stichting Hoogvliegers en meneer van Es: Heel erg bedankt voor deze fantastische vlucht!!

Groetjes van Jens, Sam en Marc van Steenbergen

JensSamMarc1