Sam Rutjes

08 oktober 2011
SamRutjes0

Hoi allemaal,

Zaterdag 8 Oktober was het zover. Ik mocht mee vliegen met de hoogvliegers. Van tevoren hadden we al contact gehad met onze piloot Huub, en het was nog even spannend of we de lucht in konden vanwege het weer. Maar........ 's Ochtends kwam het verlossende woord...... WE MOGEN VLIEGEN !!!! En dus vertrokken we naar de koninklijke luchtmacht in Eindhoven. Bij de ingang verzamelen we ( ik en mijn publiek ). Nadat onze paspoorten zijn gecheckt vertrekken we naar de hangar. In het clubhuis drinken we eerst wat en ik krijg van de hoogvliegers een coole pet en een mooi t-shirt. Die gaan meteen aan, en dan ben ik er helemaal klaar voor ! Samen met Huub, papa, opa en mijn broertje Mick rijden we het vliegtuig naar buiten.

SamRutjes1

Als Huub alles gecheckt heeft kunnen we instappen. Ik mag eerst, en voorin zitten.

SamRutjes2

Mijn moeder en broertje vliegen ook mee, zij moeten achterin. Dan wordt de motor gestart. Ik vind het nu toch wel een beetje spannend, maar.....ook leuk ! Papa, opa, oma en oma zwaaien ons uit. Het opstijgen gaat snel, en voor ik het weet zitten we al in de lucht. Het is heel helder, dus kunnen we veel zien. Het valt me op dat er veel weilanden/boeren zijn ! Al snel mag ik sturen van Huub en voel me nu een echte piloot !

SamRutjes3

SamRutjes4

We vliegen via Boxtel naar Hilvarenbeek en maken daar nog een rondje over de beekse bergen. Wat leuk ! Laatst liep ik nog in dat park rond en nu zie ik het vanuit de lucht. De tijd vliegt wel voorbij zeg ! Voor ik er erg in heb is het alweer tijd om de landing in te zetten, en al snel staan we weer veilig op de grond.

SamRutjes5

Huub en ik zijn een goed team, HIGH FIVE !!! Terug in het clubhuis krijg ik nog mijn vliegbrevet hoogvliegers diploma,

SamRutjes6

SamRutjes7

en dan dan is het tijd om naar huis te gaan. Het was een hele mooie en bijzondere dag. Ik vond het SUPER leuk, BEDANKT !!!!!!

Groetjes Sam Rutjes

SamRutjes8