Carlijn Mostert

26 november 2011

Zaterdag 26 november is Carlijn een echte Hoogvlieger geworden!

Op een mooie zaterdagochtend mocht Carlijn samen haar zus Sophie en haar vader voor het eerst in een vliegtuig vanaf vliegveld The Hague / Rotterdam. Na een vrolijk ontvangst door piloot Wouter kregen Carlijn en Sophie een vlieginstructie en Carlijn een mooi Hoogvliegershirt en pet. Carlijn is nog niet zo groot dus wij hadden afgesproken dat Sophie voorin mocht zitten. En dat wilde zij maar al te graag!

Iedereen de koptelefoon op en wij werden ‘echte’ piloten.

CarlijnMostert-1

Eerst een stukje autorijden ‘taxiën’ en net voor de start nog even alles testen. Wat een herrie! Toen de lucht in en als eerste vlogen wij over ons huis. De buren stonden buiten met vlaggen te zwaaien en wij hebben met de vleugels van het vliegtuig teruggezwaaid. In onderstaande foto zie je hoe de buren ons zagen.

CarlijnMostert-2

Na een mooie vlucht naar Scheveningen mocht Sophie even sturen naar Hoek van Holland. Over de Nieuwe Waterweg naar het stadion van Feyenoord. Toen terug naar het vliegveld waar met een behoorlijk windje de landing werd ingezet… Na 35 minuten landen wij weer veilig en de mama van Carlijn stond haar op te wachten.

Een mooie afsluiting was dat Sinterklaas en de zwarte Pieten ook nog even langskwamen bij de Vliegclub Rotterdam.

Als bewijs van het goede vliegen kreeg Carlijn een Hoogvliegers diploma, zodat ze aan iedereen kan laten zien dat zij een echte piloot is met een echt vliegbrevet. Het was een dag om nooit te vergeten, ook voor haar zus.

Veel dank aan de Stichting Hoogvliegers en aan piloot Wouter!

Carlijn