Hillary

11 februari 2012
11 februari was een bijzondere dag voor mij.
Mijn moeder, zusje en ik gingen namelijk vliegen met een piloot van de stichting Hoogvliegers!

Van Utrecht naar Lelystad was het ongeveer 45 minuten rijden.
Rond 12 uur arriveerde wij eindelijk op het vliegveld Lelystad. Wij werden daar hartelijk ontvangen door piloot Ger.
Piloot Ger nodigde ons uit om binnen te komen.
Het was best koud die dag, dus wij waren maar al te blij met de thee die piloot Ger ons aanbood.
Tijdens de thee vertelde piloot Ger ons het een en ander over vliegtuigen. Dit was erg interessant. Wist je bijvoorbeeld dat ..

Na de thee was het eindelijk zover. Het moment waarop ik zolang heb gewacht.
Wij gingen vliegen! Piloot Ger heeft een mooi, Frans vliegtuigje.
Ik maakte wat foto's en uiteindelijk stapten wij allemaal in het vliegtuigje.
Wat een knopjes allemaal! Piloot Ger legde ons uit waar de knopjes voor bestemd waren.
Uiteindelijk waren wij allemaal gereed om te vliegen.

Piloot Ger reed eerst naar de taxibaan en toen gingen wij de lucht in! Ik zag alles kleiner worden.
Ondanks dat het koud was, was de lucht heel helder.
Blijkbaar was het zulk mooi vliegweer, want wij kwamen onderweg zelfs een paar andere vliegtuigjes tegen.

Piloot Ger vloog naar Utrecht. Op een gegeven moment vlogen wij boven ons huis en de omgeving eromheen.
Wat  geweldig! Piloot Ger vertoonde ons zijn vliegkunsten en liet het vliegtuig scheef hangen, waardoor we nog betere foto’s konden maken.
Piloot Ger hield daar maar mee op toen mijn moeder en zusje misselijk werden. Ik had natuurlijk nergens last van.

Af en toe mocht ik zelf het vliegtuig besturen. Dit was best eng, maar ook heel leuk.
Erg mooi hoe alles eruit zag vanuit de lucht. Het was een onvergetelijke dag.
Ik wil stichting Hoogvliegers bedanken voor het feit dat zij dit mogelijk maken voor zieke en gehandicapte kinderen.
Ook piloot Ger wil ik bedanken. Bedankt dat u mij een prachtige dag heeft bezorgd. Wat heb ik genoten!

Hillary1
Wat een mooi uitzicht, he!?

Hillary2
Het vliegtuig naar buiten duwen.

Hillary3