Sietse Bosman

04 januari 2012

Verslag van Hoogvliegersdag 04 januari 2012.

Tijdens de zomervakantie van 2011 kregen we de tip om eens te kijken op de website van Stichting Hoogvliegers.
We hebben er geen spijt van dat we onze zoon Sietse hebben opgegeven.

Op 4 januari hebben we met onze piloot Peter Tanis vanaf Lelystad Airport een prachtige rondvlucht gemaakt.

We spraken af in de aankomst-  en vertrekhal van het vliegveld. Van daaruit vertrokken we richting hangar. In de hangar stonden de nodige vliegtuigen geparkeerd. De enige overeenkomst van deze toestellen was, dat ze allemaal erg klein waren. Helaas zó klein, dat we er niet met het hele gezin in pasten. Sietse ging met zijn broer Jelle en vader Martin de lucht in. Moeder Carolien bleef op de grond voor de support.

Eenmaal aangekomen bij ons toestel (de PH-FLE) deed onze piloot Peter de nodige checks en Jelle hielp bij het naar buiten taxieën.

Hoewel Sietse er al dagen over sprak, overviel het hem wel toen het zover was.
Sietse twijfelde lang voordat hij daadwerkelijk instapte. Gelukkig had Peter alle begrip voor de situatie en nam alle tijd om Sietse te laten wennen.  Zeer grote waardering  voor dit invoelingsvermogen!!

Eenmaal in de lucht vond Peter het wel best om het sturen over te laten aan zijn copiloot Jelle.
Sietse ging het ook steeds leuker vinden. Angst maakte plaats voor groot plezier. We vlogen een pracht rondje over Dronten,Drontermeer, Veluwemeer en Harderwijk. Boven het Dolfinarium vlogen we zó laag, dat je de dolfijnen zag zwemmen!! Helaas is zo’n vlucht van korte duur. Sietse had nog wel een poosje willen doorvliegen. Maar Carolien was blij ons terug te zien.
Na afloop hebben we nog even wat gedronken in het restaurant van Martinair.

Stichting Hoogvliegers, Peter, ontzettend bedankt voor deze onvergetelijke dag.

SietseBosman1