Wesley van Klink

01 april 2012
Zondag 1 April wat een bijzondere ervaring....

HV-Logo small

Via het Gemini ziekenhuis in Den Helder een uitnodiging gekregen om als Co-piloot met Piloot Paul Stienstra in een sportvliegtuigje mee te mogen, alleen de voorpret hiervan was al een heel feest!
Om 6.00 al wakker en helemaal gelukkig,vandaag is het zover!
Bij aankomst met cola en koffie 2 enthousiaste piloten en een echte fotograaf ontmoet, en toen was het tijd om naar het vliegtuigje te gaan.
Er was zelf een verhogertje om op te zitten (overal was aan gedacht) zodat niks van het uitzicht daar hoog in de lucht gemist hoefde te worden.
Dan nog die koptelefoon die maakte het helemaal echt.
Instappen, dubbel check een paar foto's en taxien naar de startbaan.

wesleyvklink

Voordat er ingestapt kon worden werden de spierballen van de Co-piloot nog even getest, door de 2 piloten en als die sterk genoeg waren mocht er misschien nog zelf gestuurd worden, dat is toch werkelijk fantastisch.
En daar hoog in de Lucht over het Dolfinarium en Six flags ,nog even over oma's huis in Ermelo,en ja hoor zelf sturen,en wat een uitzicht!
Wat mooi allemaal om mee te maken,en dan weer terug naar Lelystad,landing inzetten en ook nog helpen het vliegtuig op zijn plek te duwen.
Nog wat foto's en eenmaal binnen nog een mooie tas, een leuke pet,en ja hoor zowaar een Diploma die nu boven het bed hangt.

Stichting hoogvliegers,Vliegclub Flevo,Piloot Paul Stienstra,Piloot Aad Swaalf en fotograaf Laszlo Daniel,Vivian Bunt en het Gemini Ziekenhuis heel erg bedankt voor deze mooie ervaring.

Vriendelijke Groeten Wesley van klink (en zijn ouders)