Giel Baggen

02 juni 2012
GielBaggen05

Nadat het weer een paar keer roet in het eten had gegooid, was het zatermiddag, 2 juni om 15:00 uur dan eindelijk zover: ik, Giel, ging vliegen!

Het kostte een beetje speurwerk om het juiste Aviation-gebouw te vinden, maar we waren toch op tijd op Maastricht-Aachen Airport om piloot René Begas uit Keulen met zijn vliegtuigje te zien landen. Toen het vliegtuig geparkeerd was en we hadden kennisgemaakt met René, kreeg ik een pet en een T-shirt van de Hoogvliegers. De dag kon nu al niet meer stuk en de pet en het shirt zijn tot en met de volgende dag niet meer uit geweest.

GielBaggen01

et was nog even wachten op de goedkeuring van het vliegplan en dan konden we vertrekken. René gaf uitleg over het vliegtuig en we konden alles in detail bekijken.

GielBaggen02

Ik mocht rechts-voorin zitten, zoals dat hoort bij een co-piloot, en mijn broer Hub en pappa mochten achterin. We vertrokken vlak voor een Jumbo-jet en stegen op richting Geleen. DSM ziet er van boven ook indrukwekkend uit en de Maasplassen in de buurt van Roermond werden letterlijk in het zonnetje gezet op deze mooie dag.

GielBaggen03

Toen we goed en wel op hoogte waren, zei René: “Zo Giel, nu mag jij sturen.” Ik keek hem met fonkelende oogjes aan en luisterde zeer aandachtig naar de aanwijzingen. Een bochtje naar rechts, een bochtje naar links, het kostte me helemaal geen moeite.

GielBaggen04

Na een half uur ongeveer gingen we weer landen op MAA. Ik kreeg ook nog een diploma van de Hoogvliegers, waar ik apetrots op ben. Daarna was het tijd om afscheid te nemen want René moest voor sluitingstijd terug zijn in Keulen. Al met al een fantastische dag en een ervaring die wij allemaal nooit zullen vergeten.

GielBaggen05

René (en de Hoogvliegers): bedankt!

groetjes,
Giel Baggen en familie