Youri

02 oktober 2013

Wij zouden eerst op 11-09-2013 gaan vliegen maar vanwege de verwachtte weersvoorspelling is dat verplaats naar 02-10-2013 (een dag na mijn 12ste verjaardag ;))
Ik was de ochtend erg zenuwachtig en een beetje druk op school maar wel op een leuke manier, ik heb ook verteld dat ik diezelfde middag een afspraak had op RotterdamThe Haguee Airport met piloot Ben Marselis. Het was nog spannend want het weer was opzich goed, alleen de vraag was wat de wind zou gaan doen.
Gelukkig kon het door gaan!!!

Youri1

We waren ruim op tijd aanwezig en de piloot ook dus we konden rustig aan doen. Toen we aan kwamen zijn we eerst even bij het vliegtuigje wezen kijken en legde piloot Ben alles uit.

Youri2

Erna zijn we het clubgebouw van Vliegclub Rotterdam in gegaan en even gaan zitten. Ik kreeg een mooi tshirt van de Stichting Hoogvliegers en een mooie pet, die ik tijdens de vlucht op heb gehad. We bekeken de grote vliegkaart van Nederland en piloot Ben liet meteen zien wat de vliegroute zou worden.

Youri3

We vlogen met een Piper 28 PH-SVH en vetrokken vanaf baan 06. De route was Delft (Ikea), Ado Den Haag stadion, Drievliet, Den Haag Zuid, Scheveningen Haven, De Pier van Scheveningen, Hoek van Holland en de Waterkering, Schiedam (over ons eigen huis), Euromast, De Kuip (mijn clubbie :-)), De Brienenoord en toen weer terug richting Rotterdam The Hague Airport.

Youri4

En dat alles in slechts 45 min! Het was een geweldige ervaring, ook mocht ik zelf het vliegtuig besturen maar dat vond ik toch wel eng en heb dat maar aan piloot Ben overgelaten. Toen de geweldige vlucht erop zat, moesten we zelf duwen om het vliegtuig weer terug te zetten op zijn parkeerplaats. Mijn moeder is op de grond gebleven zij vloog in Mei al mee tijdens de Sophia Vliegdag helaas was ik toen er nog niet aan toe om zo'n vlucht te maken, nu ging mijn ex stiefpapa Ad mee.

Een gelwedige ervaring die ik niet snel zal vergeten met grote dank aan de Stichting Hoogvliegers, piloot Ben Marselis!

Groetjes Youri