Celine

12 oktober 2013

Celine0Afgelopen zaterdag mocht ik gaan vliegen met stichting de hoogvliegers. Dit leek mij erg leuk! Frank de piloot had ons gebeld om alles af te spreken. Zaterdagmorgen belde hij nog dat de vlucht wat vervroegd werd omdat het weer slechter zou worden. Geen probleem voor mij , ik zat er al klaar voor.

Frank is echt een enthousiaste piloot. Hij legde van tevoren alles uit. We liepen om het vliegtuig heen voor de inspectie. Hij vertelde hoe een vliegtuig werkt, met alle roeren en waarom delen van de vleugel neerklappen of omhoogklappen en hoe je dan stuurt. En de invloed van de wind. Echt interessant.

Celine3

Goed voor de natuurkunde les. Hij is echt gek van vliegen en brengt dat over. Ik zat voorin. Mijn moeder en zus Ilse zaten achterin.

Celine1 Celine2

Ik kreeg les, haha nooit gedacht dat ik eerder vliegles dan autoles zou krijgen...

De rondvlucht was schitterend. Ik mocht gelijk al sturen. We gingen van Teuge op weg naar de Achterhoek. Het was eerst echt zoeken: zie ik al iets bekend? Opeens zag ik het pompstaion in Etten. Vandaar zijn we naar mijn school gevlogen. Opeens zei Frank dat ik nu wel alleen van school naar huis in Breedenbroek kon vliegen. Grappig om vanuit de lucht mijn fietsroute te volgen! Het lukte en ik zag alles heel grappig van boven. De buurt had een verrassing klaar en stond met spandoeken in de wei naast ons huis naar ons te zwaaien. We hebben verschillende rondjes erboven gemaakt en gingen ook nog heel stoer op en neer.

Celine4

Hierna gingen wij weer terug naar Teuge. Onderweg zagen we nog het stadion van de Graafschap, blauw/ wit van de bovenkant.

Ik vond het heel geweldig. Ook had ik nooit verwacht dat ik al zoveel alleen mocht doen. En natuurlijk zou ik wel elke dag van school naar huis willen vliegen, wie kan dat nou zeggen dat die dat gedaan heeft!!

Frank heel erg bedankt, jij hebt er een geweldige middag van gemaakt.

Stichting de hoogvliegers ook heel erg bedankt dat jullie dit voor mij hebben gedaan.

Heel veel groetjes,

Hoogvlieger Celine.