Bas Schermer

25 januari 2009

Bas de Hoogvlieger

25 januari 2009, Bas Schermer uit Volendam geniet zijn Hoogvliegerservaring vanaf Lelystad:

Verslag familie Schermer

Geachte heer/mevrouw

Vandaag zondag 25 januari hebben wij een rondvlucht gemaakt namens de Stichting Hoogvliegers. Wij hebben gevolgen met Peter Mundy vanaf vliegveld Lelystad.  Het vliegtuigje gaf plaats aan 4 personen inclusief de piloot. Bas mocht voorin en vroeg Peter de oren van het hoofd. Hij wilde alles tegelijk en had maar weinig geduld om te wachten. Peter legde uit dat de olie eerst warm moest worden alvorens we de lucht in mochten. Eindelijk was het zover en Bas genoot. Hij mocht ook zelf sturen.

Echter zat zijn tweelingbroertje achterin naast mij. Toen hij in de gaten kreeg dat Bas zelfs mocht sturen werd het hem teveel. Hij stak zijn hoofd naar beneden en begon te huilen. Hij vond het zo oneerlijk dat Bas alles mocht en hij niet. Bas krijgt soms meer aandacht door zijn diabetes. En meestal begrijpt Coen dat wel maar nu even niet. Peter verraste Coen om na de landing nog een keer opnieuw in te stappen. En dit keer mocht Coen voorin. Wat ik echter niet had verwacht is dat hij nog een keer ging opstijgen en nog een rondje ging vliegen met Coen voorin. Peter ik vond dat geweldig. Het is voor ouders soms lastig om de aandacht te verdelen. Een kind met diabetes vergt veel aandacht en dat voelt Coen maar al te goed. Ik zag in de ogen van Coen dat hij echt verdriet had maar dat verdween als sneeuw voor de zon toen ook hij voorin mocht en sturen. *

* noot van de webmaster: Deze extra vlucht is op initiatief van piloot Peter is geweest, ondanks het feit dat de Stichting Hoogvliegers deze zeer te waarderen aktie niet vergoed. Stichting Hoogvliegers is erg blij met zulke betrokkenheid en is ook ontroerd door het goede van de mens in deze. Peter, dank je wel !!

Wij danken de stichting en zijn medewerkers van harte. We hopen dat nog veel kinderen hiervan mogen genieten.
Hartelijk dank voor deze unieke rondvlucht,
familie Schermer
Volendam