Joey en Julian v.d. Vossenberg

01 februari 2009

Joey en Julian de Hoogvliegers

1 februari 2009, Joey en Julian v.d. Vossenberg vlogen samen met piloot Ton Knoops vanaf Eindhoven. Naast een verslag van Ton Knoops (even naar beneden scrollen) ook een plaatje van de route (klik erop voor de grote versie) en als u Google Earth heeft geïnstalleerd dan is de route ook hier nog zichtbaar door dit bestand te openen in Google Earth >> (rechtermuisknop en dan doel opslaan als om dit bestand op te slaan en te kunnen gebruiken).

Verslag

Hallo mensen van Stichting Hoogvliegers.
Eind van het vorig jaar (2008) werden we door een familielid (Bjorn Nabuurs) getipt over jullie activiteiten voor chronisch zieke kinderen.
Zo rond 10 januari 2009 is Joey aangemeld. Hij is evenals zijn broertje Julian diabeet, type 1
Nu is het zondagavond 1 februari en Joey en Julian hebben hun luchtdoop vandaag al gehad.
Dhr. Ton Knoops had zich aangemeld om met Joey en Julian een vlucht te maken in een Cessna (mama mocht ook mee).
Tot een kwartier voor vertrek was het spannend of de vlucht door zou kunnen gaan, in verband met de wind. Maar we hadden geluk, we kregen akkoord.
We moesten wel eerst 4 vliegtuigen voor laten gaan (die kwamen van rechts en waren sneller en groter als wij, ha ha). Maar ook dat was al een belevenis op zich, om die grote vliegtuigen van zo dichtbij voorbij te zien komen.
We stegen op en vlogen eerst boven het PSV stadion waar de kachels aanstonden om het gras te verwarmen (zouden ze dan beter kunnen voetballen???)
Hierma vlogen we via Helmond naar onze woonplaats Boerdonk. Nu zagen we dat Boerdonk
ook vanuit de lucht een echt klein  maar o zo mooi plaatsje is (800 inwoners). Een rondje om de kerk en we vlogen via Boxtel terug naar de landingsbaan in Eindhoven.
Vooral mama was weer blij dat we vaste grond onder de voeten hadden. Joey en Julian zongen We want more. Een applaus voor onze piloot natuurlijk. Zo geweldig hebben ze het gevonden, maar een volgend keer mag Ton Knoops weer andere kinderen meenemen, die net als Joey en Julian aan een chronische ziekte lijden.
Ton en Stichting Hoogvliegers, hartstikke bedankt voor deze unieke dag (en natuurlijk ook voor het tshirt, pet en het diploma )
Heel veel succes verder met jullie stichting , ga zo door, en een hartelijk groet uit Boerdonk van de familie v.d. Vossenberg.

Verslag piloot Ton Knoops:

En ook een kort verslagje van mij. De familie was me voor !

Deze vlucht was bijzonder snel geregeld (en uitgevoerd). Half januari kreeg ik voor het eerst contact met de moeder van Joey en Julian. Al snel maakten we de afspraak dat we 1 februari zouden gaan vliegen. Ook de uitwijkdatum werd meteen vastgesteld voor 1 maart (Brabant à februari à carnavalmaand !). Iedereen werd voor deze twee data aangemeld bij de militaire instanties (we vliegen vanaf de militaire vliegbasis Eindhoven) en het wachten was dus totdat het 1 februari werd. Enkele dagen ervoor ging het ernaar uitzien dat we op de eerste vliegdag bijzonder veel crosswind zouden gaan krijgen, dus voor de zekerheid de familie maar even erop gewezen dat er een kansje was dat we zouden moeten wachten tot de uitwijkdag.
Op de avond van de 31e januari toch maar besloten naar het veld te gaan. Mocht het echt te gek zijn met de wind dan konden ze toch alvast eens goed rondkijken op het vliegveld en bij onze vliegtuigen.
Eenmaal op het veld, en aan de koffie, thee en cola, de familie verteld wat we allemaal gaan doen en een uurtje de wind in de gaten gehouden. Die bleef mooi binnen de (crosswind) limieten dus konden we toch vertrekken. Na een leuk vluchtje van 52 minuten (we moesten, zoals al in het verslag van de familie vermeld, nogal lang wachten voordat we weg mochten) was de wind toch wel wat aangetrokken en nog wat ‘dwarser’ op de baan gaan staan. Maar de landing was toch heel erg ‘zacht’ en netjes op één wieltje ! Na de vlucht nog een fotootje gemaakt, was wel erg koud zoals je misschien ziet.

Jet, Joey en Julian. Ik begrijp dat jullie het leuk hebben gevonden. Ik in ieder geval wel.

Carnaval ze !!

Ton Knoops.