Kelly de Laat

02 februari 2008

Kelly de Laat

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/media/2008/feb/Kelly.wmv{/wmvremote}

Het verhaal

We ontvingen een ontzettend lief en aandoenlijk mailtje van Kim (14 jaar) die vertelt over haar zusje Kelly (10 jaar).

Hallo,

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik probeer het maar even.

Ik schrijf u een brief vanwege mijn zusje. Zij (Kelly) is 10 jaar. Toen zij werd geboren merkte we gelijk dat er iets niet

goed was. Ze was blond met een witte pluk.

Het bleek dat kelly doof was. Ze zou nooit kunnen praten en horen. Toen was dat grappige ineen klap iets verdrietigs.

Daarna begon een tocht met ziekenhuis in, ziekenhuis uit.

-knip-

Ze ging naar een dove school in Noord-Brabant, Vught. Niet veel later werd ze geopereerd voor een hoorapparaat. Al snelleek dat Kelly meer kon dan alleen gebaren. Haar eerste woorden kwamen uit haar mond. Nu spreekt ze vloeiend zonder een robot stemmetje wat sommige andere doven kinderen hebben. Maar nog steeds kon ze niet alles horen. Nu heeft ze inmiddels door een heel aardige mevrouw 2 hoorapparaten. Nog steeds kan ze niet alles horen, maar langzaam aan word het gehoor toch weer opgebouwd.

Ook nu word ze soms nog geopereerd en is het nog vaak ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Haar wens is eigenlijk om voor altijd gezond te zijn en nooit meer ziek te worden. Jammer genoeg is dat niet mogelijk. Hoe graag ik haar ook erbij zou willen helpen. Daarnaast heeft ze nog een wens, die ze al een paar jaar heeft. Ze zou heel graag in een helikopter willen vliegen. Dat zou ik erg leuk vinden als die uit zou komen. Ze wil later ook helikopter pilote worden. Dat is helaas niet mogelijk.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Kim de Laat

Kim, je zit goed hier!!

Het mooie was dat Kim niets tegen haar ouders had gezegd dus toen wij contact zochten met de ouders waren deze ook pas net door Kim op de hoogte gebracht.

Dankzij Bu-Air, die een helicopter vlucht voor Kelly wilde sponsoren, kon Kelly zaterdag 2 februari 2008 samen met haar zus Kim een fantastische Hoogvliegers ervaring genieten.

De ouders van Kelly hadden niks tegen Kelly gezegd. Kim daarentegen wist wel wat er ging gebeuren maar dat zij mee mocht was ook een complete verrassing.

Aankomend op het vliegveld begint het door te dringen wat er gaat gebeuren en volgt er een emotioneel moment.

Nadat Kelly van de schrik bekomen is gaat het gebeuren, een heuse helicopter vlucht, uitgevoerd door Ryfas Helicopters.

Vliegveld Hilversum

Het vliegveld was tot onze grote schrik gesloten vanwege de hoeveelheid regen die de afgelopen dagen gevallen was waardoor het te drassig was voor vliegtuigen maar gelukkig mocht de helicopter wel gewoon vliegen!

Vliegveld Hilversum: wederom bedankt voor de medewerking!

Dankzij dat het veld dicht was voor ander verkeer kon de helicopter piloot wat extra dingen doen zoals fly by's wat het geheel tot een byzonder feestje maakte. Kelly riep na afloop: 'dit is nog cooler dan een achtbaan'.

Een zeer geslaagde Hoogvliegersdag waarover nog lang gesproken zal worden.

Er zijn weer byzonder mooie foto's gemaakt door Kitty Vos.

Kelly heeft ook een berichtje achter gelaten in ons gastenboek: klik hier >> Dank je wel Kelly, we zijn meer dan blij dat je het zo leuk vond en heel graag gedaan!

Dankzij ATCBOX is de communicatie tussen helicopter en vliegveld Hilversum ook te beluisteren: klik hier >>

We zijn er byzonder trots op dat we dit mogen en kunnen doen en we hopen dit nog heel vaak en lang te mogen doen.

Helpt u ons mee?

Dit is alleen mogelijk met uw hulp en wij blijven zoeken naar sponsors en/of donateurs! Overweeg het, het resultaat is wederom een kind wat voor één dag NIET ziek was!