Jasper de Wilde

23 februari 2009

Vliegveld Midden-Zeeland in Zeeland,

Op 23 februari heb ik een vlucht gemaakt met Rudy Jacobse.
Eerst kreeg ik een pet en een T-shirt van de hoogvliegers.
Toen gingen we het vliegtuig bekijken

Het was een 2 persoons vliegtuig.
Eerst moest ik (voor veiligheid ) een zwemvest aan, omdat we over water gingen vliegen.
Daarna gingen we echt opstijgen!
Ik had nog nooit gevlogen dus daarom was het extra spannend.
Na een klein rondje vlogen we weer laag boven de landingsbaan om naar mijn vader en moeder (en mijn zusje) te zwaaien en als stunt weer snel omhoog te gaan.
Toen vlogen we over het strand bij s’ Gravenpolder. En daarna wilden we ook nog over mijn huis in Stavenisse vliegen maar daar was het jammer genoeg te bewolkt om te vliegen.
Toen we bij de Zeelandbrug waren maakten we een hele hele scherpe bocht, dat vond ik heel leuk.
Daarna mocht ik zelf vliegen: omhoog, omlaag, naar links en weer omhoog.

Toen ik geen piloot meer was kwamen we over de stormvloedkering.
Daarna vlogen we over het Veerse-meer en kwamen we natuurlijk ook langs Veere zelf, waar het scouting gebouw waar we elk jaar heen gaan staat.
Het was wel een grappig gezicht want ik kijk altijd naar de vliegtuigen in de lucht en nu keek ik vanuit een vliegtuig naar de lucht.
Toen was de tijd om en moesten we weer landen en mocht ik het toestel zelf uitzetten, maar er stond nog een verrassing te wachten ik mocht de spuit van de brandweerauto testen maar ik stond tegen de wind in en spoot mezelf nat dat was wel komisch.

Hierna nog 3 glazen icetea gedronken en toen kreeg ik mijn vliegdiploma.

Ik wil Rudy nog bedanken voor deze leuke dag!
Echt super!!!!!!

Klik hier voor alle foto's

Ook piloot Rudy Jacobse doet verslag:

Verslag vlucht met Hoogvlieger Jasper op 23 februari 2009
Al een poos was het rustig met aanvragen van Hoogvliegers, maar eindelijk kwam er dan toch weer een mailtje binnen van een Hoogvlieger. Deze keer Jasper uit Stavenisse. Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met de moeder van Jasper en werd de datum geprikt van 23 februari. Van te voren kreeg ik nog een enthousiaste e-mail van Jasper. Hij vond het wel spannend, want hij had nog nooit gevlogen.
We hadden om 14.00u afgesproken op het vliegveld. Samen met de vliegveld direkteur (Rob Gomersbach) hebben we Jasper met zijn pleegzusje en ouders prima op tijd ontvangen. Gelukkig viel het weer niet tegen en zijn we vrij vlot daarna al de lucht in gegaan.
Allereerst hebben we een low-pass gemaakt boven het veld zodat Jasper nog even kon zwaaien naar de achterblijvers. Vervolgens hebben we koersgezet naar Stavenisse, hij had van te voren immers aangegeven dat hij graag zijn huis vanuit de lucht wilde bekijken.

Het weer werd echter steeds bewolkter, eenmaal voorbij de Zeelandbrug werd het echt pet. Ik heb toen besloten om niet naar Stavenisse door te vliegen. We zijn dus de andere kant op gevlogen richting de Stormvloedkering. Op dit stuk kon Jasper makkelijk zelf vliegen, dus heeft hij dat ook gedaan.
Na de Stormvloedkering hebben we nog wat rondjes gedraaid boven het strand bij Breezand. Vervolgens zijn we via Veere en de scouting terug gevlogen naar het vliegveld.
Na de landing werd Jasper onderdeel van de brandweer oefening met de brandweerwagen. Samen met Rob zijn we met de brandweerwagen op pad gegaan en heeft hij de brandweerslang geprobeerd.
Tenslotte zijn we in het vliegveldrestaurant nog wat wezen drinken. Volgens mij vond Jasper het wel een geslaagde middag.