Tim Kwakman

01 maart 2009

Zondag 1 Maart zijn we uitgenodigd door Franck de Groot om met hem in Lelystad te komen vliegen. Op vliegveld Lelystad is ook het Aviodrome daar zijn we eerst in een Boeing 747 geweest, deze was erg groot. Daarna zijn we in een vluchtsimulator geweest hierin zagen we een straaljager welke een missie vanaf een vliegdekschip nadeed in Irak, dit was heel erg echt.

Toen ontmoetten we Franck en Kevin, Kevin is van Stichting Hoogvliegers en Franck is een piloot die ook bij de Luchtmacht in Afghanistan heeft gevlogen in een Apache, nu werkt hij bij Transavia omdat hij kinderen heeft en Afghanistan te gevaarlijk vindt.

Ik had nog nooit gevlogen en Franck vertelde mij dat ik na de start zelf de knuppel mocht bedienen, na de start vlogen we direct via het IJsselmeer naar mijn dorp Volendam, ik mocht boven het Volendam stadion vliegen waar ik de spelers zag lopen die om 14:30 tegen NEC moesten spelen, normaal gesproken zou ik in het stadion zitten.

Ook zagen we ons huis beneden ons.
Daarna vlogen we over Purmerend omdat Franck daar woont, wij zagen zijn kinderen beneden naar ons zwaaien. Nog steeds had ik de knuppel in mijn handen, waarschijnlijk zwaaide het vliegtuig daardoor teveel waardoor mijn broertje Nils misselijk werd achterin.

Toen zijn we teruggevlogen naar Lelystad en heeft Franck het vliegtuig weer aan de grond gezet. Ik had nog nooit gevlogen en vond het prachtig ook al omdat ik zelf mocht sturen.

Franck, Kevin en de Stichting Hoogvliegers hartelijk dank voor deze prachtige dag. Ik, mijn broertje en mijn ouders hebben erg genoten. Ik hoop dat de paling jullie lekker zal smaken.

Klik hier
voor nog een paar foto's

Groeten Tim