Joey

07 april 2008

Joey de Hoogvlieger

Op maandag 7 april 2008 heeft Joey, (na lang wachten red.) op uitnodiging van de Stichting Hoogvliegers, een vliegtocht gemaakt.

In een Cessna 172 (PH-DKF) heeft hij, vanaf vliegveld Eindhoven, gevlogen boven zijn geboorte dorp Schijndel en boven de stad waar hij op school zit; Eindhoven.

Dit vierpersoonstoestel had een dubbele bediening zodat Joey zelfs even de stuurknuppel kon overnemen van piloot Ton Knoops.

Zeker voor iemand die nog nooit gevlogen had een byzondere ervaring.

Iets om nooit meer te vergeten zeker nu alles is opgenomen en in deze reportage is vastgelegd.

{wmvremote width="640" height="480"}http://www.stichtinghoogvliegers.nl/static/images/individueel/2008/Joey.wmv{/wmvremote}

Reaktie Joey in het gastenboek:

Ik wil alle mensen die deze mooie dag voor mij mogelijk hebben gemaakt bedanken voor alles. Ik heb

van alles van het begin tot het einde genoten en het was een dag om nooit meer te vergeten.

Bedankt!

Verslag van piloot Ton Knoops:

Hoogvliegervlucht Joey Vervoort 7 april 2008.

Enkele weken geleden heeft de Stichting Hoogvliegers me weer gevraagd een vlucht te doen vanaf Eindhoven. Het ging om Joey Vervoort. Uiteraard heb ik weer ja gezegd, voor dit goede doel blijf ik me beschikbaar stellen.
Al heel snel werd een afspraak gemaakt voor woensdagmiddag 2 april 2008. Op tijd naar het veld gegaan vanuit mijn werk en onze C172 PH-DKF in orde gemaakt. Het weer was niet zo geweldig, veel (cross) wind, maar dat zou later op de middag beter worden. Mooi niet dus. Toen Joey, met aanhang, arriveerde nog steeds zeer geregelde uitschieters van 19 knopen dwars op de baan. Dat is zowel boven mijn limiet als die van de C172, dus uiteindelijk de beslissing moeten nemen de vlucht niet door te laten gaan. Heel vervelend natuurlijk. Iedereen voor niets naar het veld gekomen. Nou ja, ook niet helemaal voor niets, een drankje en wat uitleg vooraf hadden we alvast gehad. Nieuwe afspraak voor afgelopen maandag (7 april 2008) gemaakt. De (luchtvaart) weersverwachting was goed, maar toch dreigde het weer wederom roet in het eten te gaan gooien in de vorm van een prachtige (niet als zodanig voorspelde dus) buienlijn over het oosten van Brabant, de lucht zag er soms lekker zwart uit. Rond half vijf werd het toch wat lichter en zijn we op weg gegaan, richting Schijndel. Onderweg wel een paar regenbuitjes gehad, maar de lucht was ondanks alles lekker rustig. Na een paar rondjes over Schijndel naar het zuidoosten richting Lieshout/Helmond gevlogen.
Op dit traject heeft Joey een tijdje de controls overgenomen, bochtjes gedraaid en netjes hoogte gehouden. Ging heel goed, Joey!
Vervolgens dwars over Eindhoven (PSV stadion, Evoluon etc) naar het vliegveld terug waar we na 42 minuten bloktijd de motor afgezet hebben.
Ik vond het leuk Joey en heb de indruk gekregen dat jij dat ook vond. Ben benieuwd naar de videobeelden.

Ton Knoops.

Reaktie camera man:

Ik had nog nooit gevlogen in een Cessna 172, dus toen ik werd gevraagd een reportage te maken van Joey was mijn antwoord direct JA !
Het was een leuke ervaring en een geweldige samenwerking met piloot Ton Knoops. Denk alleen maar eens aan het geluid met de verkeerstoren.
Hoe prachtig ik dat heb aangereikt gekregen. Ook de medewerking van "gast piloot" Joey. Zijn medewerking aan de, uit het hart gegrepen,
interviews. Helemaal onvoorbereid. Ik overviel hem daarmee. Geweldig Kerel !!
Door de medewerking van twee extra camera-mensen van onze film-club Shot '71, was het mogelijk de reportage op deze wijze weer te geven.
Ik denk dat Joey het filmpje als een fijne herinnering zal bewaren en het zeker niet té lang zal vinden. Voor hem heb ik dit gemaakt.
Voor een buitenstaander zou het wat korter mogen denk ik. Hetzij zo !  Het gaat je goed Kerel !
Ook Kees Kempenaars bedankt, hij heeft héél veel voor iedereen geregeld.
Camera-man  Harry Zwanenberg.

joe1