Iris van Oosterhout

26 april 2008

Iris de Hoogvlieger

Vandaag was een speciale dag. Iris was uitgenodigd door stichting  Hoogvliegers om mee te vliegen in het vliegtuigje van Hans, vrijwilliger bij stichting Hoogvliegers.
Iris was hier zelf helemaal niet van op de hoogte en toen opa en oma al om 9 uur op de  koffie kwamen hebben we haar verteld dat ze mocht gaan vliegen. Iris vond het super.

Om 11 uur waren we op Eindhoven airport waar Hans ons al op stond te wachten. Tijdens een kop koffie kreeg Iris een t-shirt van stichting Hoogvliegers. Iris vroeg meteen of ze deze mocht houden!! Verder kreeg ze mooie stickers en mocht ze alvast een blik werpen op haar “vliegbrevet”. Maar eerst moest er natuurlijk gevlogen worden!!

Iris vond het erg spannend en kon niet wachten totdat onze koffie op was. Ze wilde zo graag zelf gaan vliegen. Stijf van de spanning ging ze samen met Hans, mama en opa naar het vliegtuig. Het vliegtuig van Hans was een vierpersoonstoestel zodat zowel mama als opa ook mee konden vliegen. Ook voor opa was het een hele ervaring om samen met z’n kleindochter dit avontuur te beleven!

Eerst werd er door Hans uitgelegd hoe het alles in het vliegtuig werkt.

En daarna konden we opstijgen richting ons dorp. Iris had van te voren met Hans al uitgestippeld waar ze naar toe wilde vliegen. En natuurlijk wilde ze over ons huis heen vliegen. En dit was geen probleem!!

Iris vond het super. Ze genoot met volle teugen en ze had genoeg vragen tijdens het vliegen en riep regelmatig “Wat is dit leuk!!!!” Toen we eenmaal boven ons dorp vlogen vonden we al heel snel de basisschool waar Iris op zit. Snel even een foto gemaakt en daarna nog even een paar rondjes over ons huis gevlogen!! Daarna nog even richting Den Bosch en het provinciehuis van boven gezien.

Toen we terug vlogen naar het vliegveld mocht Iris zelf nog sturen. Het vliegtuig had een dubbele bediening zodat Iris even de stuurknuppel kon vasthouden!!! Tijdens de landing en het terug taxiën naar onze “parkeerplaats” liet Iris de stuurknuppel niet meer los.

Bij terugkomst kreeg Iris officieel haar “vliegbrevet” uitgereikt door Hans.

Het was een fantastische dag en Iris heeft ontzettend genoten!! De hele dag heeft ze met een glimlach rondgelopen.

Hans en stichting Hoogvliegers BEDANKT!!!!!!!!

Reaktie Hans Bunt naar de familie Oosterhout

Hallo Iris, Mechy, Yente en Mark en niet te vergeten opa en oma,

Ook ik heb ontzettend genoten van de ochtend en vooral het optimisme dat jullie uitstralen! Ik heb er diep respect voor. De (heel goede) foto’s die jullie gemaakt hebben spreken boekdelen. Bedankt voor het verslag, heel leuk!

Ik kijk met plezier naar deze dag terug en heel veel sterkte!

Bye,

Hans Bunt