Mees

21 februari 2009

Mees vliegt HOOG!

21 februari is Mees naar de mini hoogvliegdag geweest. Omdat Mees zelf nog niet kan schrijven maak ik, zijn moeder, dit verslag.

Als ik op 20 februari 's avonds precies om 7 uur kijk op de website van de hoogvliegers en zie dat er "GO" staat, ren ik naar Mees om te vertellen dat hij morgen echt gaat vliegen. Mees is door het dolle heen, maar vindt het ook een beetje spannend. Hij gaat er alvast lekker van dromen zegt hij. De volgende ochtend gaan we met de trein naar Rotterdam, samen met opa en oma. Daar haalt oom Maarten ons op en rijden we naar de "vliegclub Rotterdam".

Mees krijgt een tas vol leuke kado's en even later wordt er een briefing gehouden. Mees let goed op als er uitleg wordt gegeven hoe je moet vliegen, want hij wil later een echte piloot worden.

Als piloot Ben er is, gaan we naar het vliegtuig. Het is een rood met wit vleigtuig, met een gouden neus. "Dat is het vliegtuig dat is al uit had gezocht!!!" roept Mees uitgelaten. Mama en Opa kruipen achterin het toestel en Mees klimt bovenop twee kussens en een stoelverhogertje. Hij kan nu net uit het raam kijken. We krijgen allemaal een head-set op. En testen of deze goed werkt.

Ik zie aan Mees dat de spanning oploopt, hij is erg onder de indruk van piloot Ben en het vliegtuig. Als we op zijn gestegen zegt piloot Ben tegen Mees: "zo, nu mag jij gaan sturen." Mees stuurt het vliegtuig helemaal naar scheveningen, als we boven de zee vliegen zegt hij geschrokken:" nu mag jij weer hoor!" We vliegen via Hoek van Holland over de Maas en het centrum van Rotterdam terug naar het vliegveld.

De landing gaat soepel en daar staan oma en oom Maarten al te zwaaien. Mees heeft echt heerlijk genoten en is helemaal uitgelaten als hij het vliegtuis uitstapt. Hij vindt zichzelf heel erg dapper en stoer. Na een lunch in het clubhuis vertrekt de bus om iedereen een tour over de luchthaven te geven. Mees is vooral onder de indruk van de brandweer. Daar mag hij in een echte brandweerauto en zelf even de sirene aanzetten, wat een herrie is dat zeg!!Ook krijgen we nog een spuit-demonstratie van de brandweer. Na deze geweldige dag gaan we blij naar huis. We hebben heerlijk genoten met zijn allen en konden de diabetes en allergien van Mees even helemaal vergeten.

Bedankt stichting de Hoogvliegers en piloot Ben! Groetjes van Mees