Justin van den Oven

21 februari 2009

Ik heb een verslag gemaakt van 21 februari van de hoogvliegers dag in Rotterdam van Justin van den Oven.

cessna

Aangezien Justin nog niet kan schrijven doe ik dat .

Het begon allemaal zo eind november 2008 zag ik in de MEE Magazine een artikel over Stichting hoogvliegers ik dacht toen gelijk ik ga onze zoon Justin op geven en dan zien we wel of hij uit wordt gekozen.

Vorig jaar zijn we namelijk op vakantie geweest met opa  en oma naar Corfu en Justin voor het eerst met het vliegtuig dat heeft zoveel indruk gemaakt op hem dat als Justin nu een vliegtuig in de lucht ziet dat hij dan zegt vliegtuig Corfu.

Ik kreeg al heel gauw  bericht via de mail dat er contact met ons werd opgenomen dus ik dacht al nou dat is echt heel erg snel en inderdaad nog geen week verder weer een mail gekregen dat Justin ook mee mocht vliegen met de hoogvliegers en dat ik nog bericht zou krijgen over alles. In Januari kreeg ik inderdaad weer bericht via de mail over de datum het werd zaterdag 21 februari 2009 dus ik dacht gelijk dat is fantastisch voor Justin. Diezelfde dag nog aan Justin verteld dat hij mocht vliegen nou hij begon gelijk te springen en zei vliegen Justin mee.

Eindelijk was het dan zo ver de vrijdagavond 20 februari hadden we Justin vroeg in bed gelegd want het zou en werd natuurlijk zaterdag 21 februari een drukke dag voor Justin.

Zaterdag ging de wekker om 7.00 uur en nadat we onder de douche waren geweest en hadden gegeten zijn we om 9.50 uur op weg gegaan naar Rotterdam , Justin zat in groep 2 en we moesten om 11.00 uur aanwezig zijn en je kan beter iets te vroeg aankomen dan kan je nog even zoeken. Nou we kwamen om 10.35 uur aan dus nog even zoeken maar we hadden alles snel gevonden waar we wezen moesten.

Justin kreeg toen hij binnen kwam eerst een t shirt en een pet maar die pet gooide hij al gauw af , Justin draagt niet zo snel een pet dus grote broer Davy kreeg de pet op en hij was dus heel erg trots met zijn pet.

We kregen te horen dat we om 12.00 uur zouden gaan vliegen met piloot Michel. Iets na 11.00 uur kregen we eerst uitleg en informatie hoe de dag er uit zou zien en waar je rekening mee moest houden als je gaat vliegen nou dat was allemaal heel erg interessant we kregen ook te horen dat de kinderen zelf een stukje mochten vliegen dus dat was ook heel erg leuk.

Eindelijk was het dan zo ver het was 12.00 uur en eerst zouden Justin en grote broer alleen gaan vlliegen maar omdat Justin zo bewerkelijk is ging papa mee . Er werden eerst wat foto s genomen bij het vliegtuig van Justin en Davy en ook 2 van papa en eerst zat Justin voor in voor de foto s nou dat vond hij echt  fantastisch en later ging Davy voorin en Justin en papa achterin .

Ze  vlogen eerst naar Delft en daar mocht Davy sturen wat hij echt geweldig vond en toen zo richting de pier in Scheveningen en zo terug over de zee langs Monster en over Hoek van Holland en zo terug naar de maasvlakte richting de kuip ( Feyenoord ) terug naar Zestienhoven. Davy heeft tot de kuip gestuurd en dat vond hij ook zo geweldig dus toen vroeg Michel aan Davy zou je het leuk vinden om de kuip van dichtbij te zien nou dat vond Davy wel wat hij was trouwens pas in de kuip geweest had 2 gratis kaartjes gewonnen via de actie bij AH. Michel had het aangevraagd aan zestienhoven of ze wat lager mochten vliegen en dat mocht nou dat was helemaal fantastisch en daar zijn ze weer terug gegaan naar zestienhoven  na nog een klein rondje te  hebben gevlogen want ze mochten niet gelijk landen omdat er een groot vliegtuig ging landen.

Justin vond het zo leuk en toen het vliegtuig ging landen zei hij tegen papa vliegtuig hoog en wees naar boven maar er waren natuurlijk nog andere kinderen die ook gingen vliegen maar Justin heeft echt genoten en Davy ook .

Toen Justin en Davy weer op grond waren kregen ze ook nog een echt vliegbrevet daar waren ze zo trots op en Davy zei gelijk als ik later groot ben dan koop ik ook zo n vliegtuig en ga dan ook vliegen.

Na de lunch kregen we nog een rondrit over het vliegveld dat was ook heel leuk , we gingen langs een groot vliegtuig van Transavia en reden langs het vliegtuig van de gipsvlucht wat die morgen ook binnen was gekomen en we reden langs de Traumahelicopter en we gingen ook nog over de start en landingsbaan met de bus zodat de kinderen konden zien hoe ze met het vliegtuig zijn gegaan die morgen dat was ook heel leuk. En op het laatst nog bij de brandweer van het vliegveld langs geweest dat was ook heel leuk de kinderen mochten allemaal een helm op en een brandweerjas , Justin zakte bijna helemaal in elkaar alles was zo zwaar voor hem en hij had er ook al gauw genoeg van van die  helm en zware jas maar toch met alle kinderen op de foto geweest. De brandweer gaf ook nog een demonstratie en de kinderen mochten allemaal in de brandweerauto kijken dat vonden Justin en Davy ook geweldig.

Dankzij Stichting Hoogvliegers hebben Justin en ook Davy een fantastische dag gehad en papa en mama hebben ook genoten.

Heel erg bedankt piloot Michel en Stichting Hoogvliegers.
Groetjes Justin, Davy , Marc en Jessie van den Oven.