Hielke de Haan

07 maart 2009

Zaterdag 7 maart 2009 Hoogvliegdag Hielke.

Nadat de vlucht 2x uitgesteld was omdat het te slecht weer was konden we nu wel vliegen.

Rond 13.00 uur  waren we op vliegveld Groningen en de piloot Jan de Vries stond al op ons te wachten. Hij vertelde dat we eerst gingen vliegen en daarna nog de verkeerstoren en de brandweerkazerne van het vliegveld mochten bekijken! Het opstijgen en vliegen was geweldig ik had nog nooit gevlogen en vond het prachtig. Samen met mijn moeder en zus (mijn vader heeft hoogtevrees dus die hoefde niet perse mee) zijn we naar onze woonplaats Gorredijk gevlogen. Zelf mocht ik ook nog even sturen maar ik keek liever  naar het landschap.
Terug in Groningen hebben we veel gezien bij de brandweerauto’s die zijn daar echt heel erg groot! De brandweerman vertelde er best wel veel over. Daarna hebben we samen met de piloot Jan de Vries nog wat gedronken in het clubhuis van de vliegvereniging. Bedankt stichting Hoogvliegers voor deze fijne dag en ook de piloot Jan die het uitstapje zo goed heeft verzorgd.

Groeten van Hielke en familie.