Shun & Shui Ling

04 mei 2008
Vandaag 4 mei was het de dag voor Shun en Shui-Ling om mee te gaan via stichting Hoogvliegers.

Beiden wisten van niks en dachten toen we in de buurt van het vliegveld kwamen dat we vliegtuigen gingen spotten op Zestienhoven. Diversen hadden we er al zien vertrekken en landen toen Mark eraan kwam en vroeg of ze misschien zelf ook wel mee zouden willen. Nou, dat was natuurlijk wel heel spannend! Shun moest het even verwerken, gelukkig nam Mark hier alle tijd voor. Toen de t-shirts aan, die vielen wel in de smaak, al had Shun even moeite om zijn vliegtuigen blouse uit te doen. Daarna even wachten op het vliegtuig, maar die kwam al gauw aangevlogen. Beiden hebben meegeholpen de spullen naar het vliegtuig te dragen. Meegelopen om alles te controleren en toen het vliegtuig in.

Shui-Ling en mama achterin

Papa bleef op de grond.

en Shun voorin als tweede piloot.

Shun heeft bijna de hele vlucht meegestuurd. Geweldig genoten van het uitzicht. Het leek wel Madurodam zei hij. We zijn over Den Haag, Scheveningen over zee, Katwijk. de Kaag naar Alphen aan den Rijn gevlogen en toen Boskoop, Gouda weer terug naar Rotterdam.
Boven Alphen hebben beiden nog even naar opa en oma gezwaaid.
In Rotterdam stond papa ons al op te wachten. Hij had het vliegtuig al aan zien komen. Shun ging zo snel mogelijk het  vliegtuig uit om zijn verhaal aan papa kwijt te kunnen.
Shui-Ling heeft Mark nog even geholpen met spullen te dragen.
En toen kwam de volgende verrassing voor allebei een certificaat wat inmiddels al ingelijst op hun kamers hangt.
Stichting Hoogvliegers en Mark geweldig bedankt voor deze fantastische ervaring!
Groetjes en nogmaals hartstikke bedankt!
Ans, Dick, Shun en Shui-Ling

Verslag van de piloot:

Zondag 4 mei was de grote dag voor Shun (9) en zijn zusje Shui-Lin (6). Ze mochten mee met een echt vliegtuig op Rotterdam Airport! Door papa en mama was alles tot het laatste moment geheim gehouden, Shun en Shui-Lin dachten dat ze gingen vliegtuig spotten. Toen ik aankwam konden we het geheimpje natuurlijk niet lang meer bewaren... gelukkig moesten we nog even wachten op de PH-SVG zodat ze het allemaal even konden verwerken. En natuurlijk moest er geholpen worden met al het papierwerk, dat kost ook tijd! Na een half uurtje konden we dan de walk-around doen waarbij natuurlijk ook weer goed werd geholpen. Via Den Haag en Scheveningen ging het vervolgens langs de kust omhoog. Het prachtige lenteweer zorgde ervoor dat Shun en Shui-Lin hun ogen uitkeken! De gevlogen route:

Heel veel zeilboten op de Noordzee natuurlijk. Boven vliegveld Valkenburg zagen we nog een zweefvliegtuig rondjes draaien. Via de Kagerplas die ook bezaaid was met bootjes koersten we naar Alphen aan de Rijn waar natuurlijk even naar oma gezwaaid moest worden. Shun liet ondertussen zien een prima piloot te zijn, hij had de touwtjes stevig in handen. Vanaf Alphen aan de Rijn ging het weer terug naar Rotterdam via de "Mike arrival". We zagen nog de mooie skyline van Rotterdam en toen was het tijd om de landing in te zetten. Geholpen door Shun kwamen we weer veilig op de grond aan. Daarna kregen Shun en Shui-Lin uiteraard hun eigen vliegbrevet mee naar huis! Ik hoop dat het een mooie ervaring was, voor mij kon het na die stralende gezichten niet perfecter...

De Stichting Hoogvliegers is wederom blij en trots dat we dit hebben kunnen regelen, met dank aan de piloot!

En we ontvingen nog een speciaal bedankje in de vorm van een kaart met 2 prachtige tekeningen:

Dank jullie wel Shun en Shui-Ling, heel erg mooi gemaakt!!

shun1

shun2